Huawei P10/P10 Plus - Värt det?

Permalänk
Medlem

Huawei P10/P10 Plus - Värt det?

Tjena,

Nu är det dags för ny telefon efter 3 års bruk av en Samsung Galaxy S5. Skall sägas att jag är nöjd som fan med hur den fungerat, men nu rycker det i köp-nerverna, och jag är dessutom sugen på en lite större lur.
Är medveten om att S8 släpps snart, men jag är lite rädd för att förändringen är för liten i känsla från den jag redan har. Är sugen på att testa något nytt (EJ IPHONE).

Har varit inne på Huawei ganska länge, och förstått att de är SJUKT bra, sett till priset. Men nu när jag väntat på att värstingmodellen skulle visas på MWC, så är ju priset jäkligt dyrt helt plötsligt - 8000:- för P10 Plus.

Min fråga är då - är det värt pengarna? Eller är det någon annan värstingmodell jag borde välja?
Kalla mig töntig, men jag vill köpa "det bästa", och är inte livrädd för priset då jag i regel använder mina telefoner i 3 år innan jag köper ny.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag tycker LG G6 verkar riktigt ball. Om den nu inte blir dyrare än P10 så hade jag nog valt den.

Permalänk
Medlem

Jag har P9, det är den bästa tfn jag haft och då är LG G4 och HTC M8 mina referenser. Jag köpte min P9 för 2500:-, dock, så det är ju en viss skillnad!

Permalänk
Skrivet av Gruarn:

Jag har P9, det är den bästa tfn jag haft och då är LG G4 och HTC M8 mina referenser. Jag köpte min P9 för 2500:-, dock, så det är ju en viss skillnad!

Säker på att det är p9 och inte p9 lite? Eller köpte du begagnat för 2500 för en ny p9 (ej lite) är ju ett riktigt bra pris

Själv har jag en Huawei mate 9 pro och är väldigt nöjd med den även att den kostade dyrt.
Den har samma soc som sitter i p10 och p10 plus.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:
Tele2 hade erbjudanden för "stamkunder" i November😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Jag har P9, det är den bästa tfn jag haft och då är LG G4 och HTC M8 mina referenser. Jag köpte min P9 för 2500:-, dock, så det är ju en viss skillnad!

Grymt!
Pengarna spelar inte så stor roll, då jag redan lagt undan för att det ska bli dyrt.

Permalänk
Medlem

Ursäkta trådkapningen.

Sitter själv i tankarna på att införskaffa en P10, sitter idag på en Samsung Galaxy S5, som börjat strula med SMS som inte kommer fram eller som jag inte får, förrän omstart av telefonen. Asdrygt.
Ska byta från Telenor till Tele2 om ett par dagar, väntar om det är Telenor som har strulat, annars får det bli ny telefon, då känns P10 som ett prisvärt alternativ.

Samsung Galaxy S8 känns helt enkelt för dyr, och gillar inte designen.

Har TS skaffat P10 nu och hur tycker du i så fall den fungerar? Det lilla jag har klämt på en i butik så kändes den väldigt rapp måste jag säga.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Entusiast
Skrivet av guspat:

Grymt!
Pengarna spelar inte så stor roll, då jag redan lagt undan för att det ska bli dyrt.

Skrivet av daskedennis:

Ursäkta trådkapningen.

Sitter själv i tankarna på att införskaffa en P10, sitter idag på en Samsung Galaxy S5, som börjat strula med SMS som inte kommer fram eller som jag inte får, förrän omstart av telefonen. Asdrygt.
Ska byta från Telenor till Tele2 om ett par dagar, väntar om det är Telenor som har strulat, annars får det bli ny telefon, då känns P10 som ett prisvärt alternativ.

Samsung Galaxy S8 känns helt enkelt för dyr, och gillar inte designen.

Har TS skaffat P10 nu och hur tycker du i så fall den fungerar? Det lilla jag har klämt på en i butik så kändes den väldigt rapp måste jag säga.

Är man student finns den för 2995 kr hos Tele2. Själv är jag mycket nöjd.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag väntar själv på XZ Premium, släpps nu i månadsskiftet.
Bättre än S8+ som jag personligen tyckte kändes oskön i handen.

P10 finns billigt via tele2 om du är eller känner någon student.
3k är oslagbart. Hade köpt den om jag inte behövt en riktigt bra mobilkamera.

Permalänk
Skrivet av Calma:

Jag väntar själv på XZ Premium, släpps nu i månadsskiftet.
Bättre än S8+ som jag personligen tyckte kändes oskön i handen.

Är ju inte riktigt samma prisklass som p10 däremot som p10 plus och då får du 2GB ram extra https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4195162

Sen tycker jag personligen att Sonys telefoner är väldigt obekväma sedan de började göra dom så kantiga (typ första Xperia Z och frammåt) Men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Är man student finns den för 2995 kr hos Tele2. Själv är jag mycket nöjd.

3000? I den prisklassen finns det inte mycket annat som konkurrerar! En förlupen G5, kanske. Klart värt ett köp!

Permalänk
Skrivet av Gruarn:

3000? I den prisklassen finns det inte mycket annat som konkurrerar! En förlupen G5, kanske. Klart värt ett köp?

p10 är väldigt bra så är du i behov av nytt är det bara att slå till.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För 2995:- är P10 värd priset helt klart, skulle köpt en själv om jag hade tillgång till ett studentkonto. Men så mycket mer än så är den inte värd då det inte är något riktigt flaggskepp med dagens mått mätt.