Starta en live podd

Permalänk

Starta en live podd

Hej, hur gör man för att starta en live podd ? Tänkta att man går in på min hemsida och kan lyssna på podden. Jag kör wordpress på min hemsida, så finns det något bra sätt ? Jag har windows 10 som jag tänkte använda mig av. Gissar att det kan finns något/några program som man använder sig av ?

Väldigt tacksam för svar

Force

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Men dessa är väll inte gör live poddar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men dessa är väll inte gör live poddar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du hade läst vad som står på båda webbsidorna, så hade du fått svar på din fundering Men som svar på din fråga, så jo.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna livestreama genom twitch.tv eller youtube, sedan embeda streamen på din hemsida.

Visa signatur

i7 4790K 4GHz, 8MB| Corsair 8GB RAM | Corsair SSD 120GB | GeForce GTX 970x2 | 3TB Seagate HDD | iPhone 5s | iPad 4th Generation | Lenovo Laptop | Samsung 32tum | 2x Dell 17tum |

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Om du hade läst vad som står på båda webbsidorna, så hade du fått svar på din fundering Men som svar på din fråga, så jo.

Jag har laddat ner programvaran på speaker.com men kan bara spela in inte sända live ?

Sökt på google men kollat runt men allt är att spela in och sedan lägga upp. Då förstår jag inte upplägget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gunnaar:

Du skulle kunna livestreama genom twitch.tv eller youtube, sedan embeda streamen på din hemsida.

Men då är det med webkamera, vill utan webkamera och gärna att jag kan sända från min wordpress sida som jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jag har laddat ner programvaran på speaker.com men kan bara spela in inte sända live ?

Sökt på google men kollat runt men allt är att spela in och sedan lägga upp. Då förstår jag inte upplägget

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så klickar du den stora "start" knappen och sedan "live" så är det ju ja, live. Vet inte riktigt hur du missade det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa:
Helt rätt såg helt annorlunda ut i mobilen mot i datorn där jag tittar nu. Men nästa fråga är då hur kan man lyssna från min wordpress sida, det står något om rss ?

Permalänk

Sedan så spreaker där får du 15min gratis och sända live sedan kostar det massa pengar. Skulle vilja ha något som är gratis att sända live, men jag tror inte det finns. Allt som jag tittat på kostar pengar. Eller har ni något annat förslag.

Permalänk

Kollat på lite program som man kan spela in sin podcast i för att sedan lägga upp på min hemsida. Men jag undrar nu har ni några tips på podcast program som man kan spela upp ett intro i tex och har massa ljudeffekter osv som är gratis program ?

Tacksam för svar

/Force