Permalänk
Medlem

Crossfire Overwatch

God morgon fellow Sweclockers!

Jag har två Sapphire R9 390 Nitro 8gb i Crossfire, dessa funkar galant i spel som har bra profiler och stöd för Crossfire, skillnaden är markant i dessa spel och jag är jättenöjd med det men sedan har jag problem med Overwatch när det gäller detta så jag skulle behöva lite tips.

Det är så att jag kör Epic settings, ALLT max på 1920x1080p. Under en match ligger jag utan Crossfire på 90-105fps med full load på GPU och hovrar runt 20-50 load på CPUn. Aktiverar jag Crossfire (Med profil + Frame Pacing ofc.) Så får jag EXAKT samma fps.

Det som stör mig något är att båda korten ligger på 100% load med klock och allt och CPUn på samma load som med ett kort, runt 20-50%
så det är knappast CPUn som skulle flaska, snarare så skulle väl loaden gå upp om Crossfire funkade som det skulle? Och även om det inte skulle ha något med CPUn att göra så skulle man ju ändå få mer fps med två kort.

Så jag förstår inte riktigt, det andra kortet jobbar men ger inget och load på CPUn går inte upp heller.

Jag har enbart provat 17.3.3 och 17.2.1 av Drivrutinerna till Crimson och båda visar samma resultat i detta spel.
Även provat att köra alla tillgängliga profiler +/- Frame Pacing.
En annan sak jag provat är att dra ner allt i Overwatch till low och då får jag ut runt 250-300 fps med givetvis högre load på CPUn, så än en gång fattar jag inte...

Tips?

Visa signatur

| Fractal Design Meshify 2 Lite | ASUS Sabertooth P67 | i7-2600K 4.5Ghz | Noctua NH-D15 | Sapphire RX 6600 8GB Pulse | Corsair Vengance LP 16GB 1600Mhz | EVGA Supernova G2 850W | Kingston/Corsar/Sandisk 120+240+240GB SSD | ASUS MG248 1080p 144HZ |