Letar efter något (inputs/outputs)

Permalänk
Medlem

Letar efter något (inputs/outputs)

Hej!

Först gången jag skriver på Sweclockers och jag ber om ursäkt redan nu om jag har postat i fel del av forumet.

Jag är på jakt efter en särskild liten låda som skulle göra mig otroligt väl! Jag vet inte namnet på den och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men jag ska göra ett försök och jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Jag sitter för nuvarande med en dator, en tv och en förstärkare inkopplat i samma ljudkort. Den late i mig har nu försökt att leta fram en produkt som kanske kan göra så att jag kan ha allting aktivt samtidigt och få ut det ur både hörlurar och ljudsystem samtidigt.

Så, just nu har jag 3 ljudkällor som ska skickas till 2 ljudförstärkare. Ena är ett par hörlurar (vanliga stereo hörlurar 3,5 mm uttag) och det andra är ett 5.1 ljudsystem (3,5 mm uttag på alla kanaler (sub, center/front, rear)). Det jag skulle vilja ha är att alla får ljud samtidigt så jag inte behöver koppla om bakom i datorn alternativ ändra i kontrollpanelen vilket uttag som är det aktiva.

Jag har lagt till en liten proffsig bild som jag hoppas visar lite mer vad jag menar och att någon kanske förstår.

(om den inte dyker upp - http://imgur.com/a/p8VFU )

Jag är väldigt tacksam för hjälp om det är någon som förstår mig, kom gärna med frågor så ska jag försöka svara på alla jag kan!

Mvh Andreas.

Permalänk
Medlem

Jag har löst problemet, tack för alla som tittade in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BunnyPig:

Jag har löst problemet, tack för alla som tittade in!

Vore kanske bra om du kunde presentera lösningen ifall det är någon annan som kommer att behöva svar på samma fråga.
Kul att det löste sig.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3