Permalänk
Inaktiv

Mikrofonprogram?

Hej,

Det är nämligen så att jag köpt en ny mikrofon och det låter som om jag vore 13 år när jag pratar + att ljudet inte är lika krispigt och "bra" som tidigare. Jag har dock för mig att det ska finnas program som gör att man kan ordna till det här. Har ni någon koll?

Mvh

Permalänk
Medlem

Är du 13 år?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sporkies:

Är du 13 år?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men det låter fan så...

Permalänk
Forumledare

@anon120413: Jag hade testat Voicemeter. Där har du justera ton och även lägga till compression om jag inte misstar mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@Zpirky: Jag hade testat Voicemeter. Där har du justera ton och även lägga till compression om jag inte misstar mig

Finns det fler såna program? Jag vet inte riktigt vad jag ska söka på, jag får typ bara fram "talk like Freeman" och liknande.

Permalänk
Forumledare

@anon120413: du hittar själva programmet här

Det finns säkert fler men det här brukar vara populärt bland streamers/Youtubers och funkar bra för mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Målbrottet försenats?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@Zpirky: du hittar själva programmet här

Det finns säkert fler men det här brukar vara populärt bland streamers/Youtubers och funkar bra för mig

Tack!

Ska leta vidare lite och se vad det finns för alternativ.

Skrivet av Vangen:

Målbrottet försenats?

Faktiskt inte, men jag har inte en mörk röst som många andra. Jag ligger mittemellan.

Permalänk
Medlem

Köp en bättre mic. Om det inte fixar problemet är det bara att acceptera att du låter som ett barn.

Eller så kan du göra det riktigt komplicerat som jag http://www.sweclockers.com/forum/trad/1469459-basta-voice-cha...

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för mikrofon och ljudkort det handlar om och hur är de ihopkopplade ? Det är ju inte säkert att delarna fungerar, fungerar tillsammans eller ihopkopplade på rätt sätt och liknade så att börja laborera med mjukvaror för att ändra ljudet innan man garanterat har ordning på hårdvaran är oftast ingen bra ide.
Vad har gjorts för att försäkra att hårdvaran fungerar och är rätt ihopkopplad ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för mikrofon och ljudkort det handlar om och hur är de ihopkopplade ? Det är ju inte säkert att delarna fungerar, fungerar tillsammans eller ihopkopplade på rätt sätt och liknade så att börja laborera med mjukvaror för att ändra ljudet innan man garanterat har ordning på hårdvaran är oftast ingen bra ide.
Vad har gjorts för att försäkra att hårdvaran fungerar och är rätt ihopkopplad ?

Jag kör HyperX Cloud 1 headsetet. Innan hade jag Blue Snowball.

Allt ska vara rätt ihopsatt i datorn. Kör Asus Z270 med inbyggt ljudkort.

Permalänk
SpelClockers

@anon120413: Har du installerat drivrutinerna från tillverkaren och inte bara de som följer med installation av Windows? Vet inte vilket Z270 kort du har men med Strix som jag har så var det stor skillnad mellan rätt drivare och bara något som fungerar från windows update.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir Hitman:

@Zpirky: Har du installerat drivrutinerna från tillverkaren och inte bara de som följer med installation av Windows? Vet inte vilket Z270 kort du har men med Strix som jag har så var det stor skillnad mellan rätt drivare och bara något som fungerar från windows update.

Det blev väldigt mycket bättre, tack för tipset!