Permalänk
Medlem

Uppgraderings dags

Hej,
dags att uppgradera datorn från fjärde till sjunde generationens processorer. jag har redan fixat en lista på komponenter som måste bytas men jag undrar om ni därute har några bra tips på komponenter som jag kan behålla eller byta ut mot nått annat.
OBS datorn ska användes för Gaming (av väldigt grafik krävande spel), programering, ytterst lite streaming, jag behöver inget nytt grafik kort bara ett nytt moderkort, processor, RAM minne (helst 16gb), gärna ett bra tips på en dator skärm om ni har nått på 24" eller lite mer

här e listan jag redan har fixat
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10297792/

Permalänk
Medlem

Helst asus delar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Dreijer: jag tror inte denna skärm kommer funka bra med processorn jag tänker köpa. skärmen använder freesync, det e en AMD funktion och jag tänker köra på Intel. men det var en bra skärm med en bra prislapp (just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasan:

@Dreijer: jag tror inte denna skärm kommer funka bra med processorn jag tänker köpa. skärmen använder freesync, det e en AMD funktion och jag tänker köra på Intel. men det var en bra skärm med en bra prislapp (just nu).

Spelar ingen roll vilken processor du har. Det är grafikkortet som spelar roll (AMD Freesync eller Nvidia Gsync)

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasan:

Helst asus delar

Byt till 3000MHz minnen. Finns för endast 50kr mer.
Annars ser de väl bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Spelar ingen roll vilken processor du har. Det är grafikkortet som spelar roll (AMD Freesync eller Nvidia Gsync)

Exakt och det är fortfarande en kompetent skärm.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Spelar ingen roll vilken processor du har. Det är grafikkortet som spelar roll (AMD Freesync eller Nvidia Gsync)

ops, sorry blandade ihop dem. i alla fall så har jag en asus 970 strix så ingen amd ändå.