Rösta fram bästa datorpaket i MSI:s tävling

Permalänk
Medlem

Håller med om bidrag #2, Dozen, är det bästa. Hoppas det blir en vinst för denne.
Jag röstade pga i7 och att det bidraget hade den enda någorlunda vettiga chassit. Men varför ska dom envisas med att ha fönster?
Är inte det lite fjortisvarning á la "OMG cool, föster, jag kan se mina blinkande LED och snurrande fläktar, OMG, LOL, ROFL!!!11oneone!".

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

5st paket där alla är Intel med Nvidia, "olika" vet jag inte riktigt.. Känns lite som en tävling att välja fram den bästa telefonen för 8000 och alla finalister är en iPhone fast i olika färger.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av biorrith:

Paket 2 fick min röst. Det var det mest prisvärda paketet med både i7 och ett 1070.
Man får dock köpa till en hdd, 256GB är på långa vägar på tok för lite i min mening!

Och paket 3? Över 2000kr på RGB och så ett WLAN-kort för 800kr?

Eller hur! Och båda mina bidrag hade i7k, 1070 och 500/480 GB SSD samt 16 GB RAM oavsett om det var bidraget med "fusk" Windows eller "riktigt" Windows.

Permalänk
Medlem

@joelfrezghi:

Jo jag hade det.

I7 7700k och 1080 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Eller hur! Och båda mina bidrag hade i7k, 1070 och 500/480 GB SSD samt 16 GB RAM oavsett om det var bidraget med "fusk" Windows eller "riktigt" Windows.

Jag håller med dig. Varenda tävling känns som ett jäkla tärningskast.
Hands down, jag hade röstat på ditt paket.

Permalänk

@tedfred: och ett system med 1050ti blev nominerat istället? då bekräftar det för mig att det är lottning

Permalänk
Relik 📜

Viktigt meddelande!

Tyvärr har vi haft ett missöde med omröstningen, vilket tvingade oss att återställa lagda röster. Ni som redan röstat behöver därför rösta på nytt.

Jag ber om ursäkt för problemet. Tävlingsartikeln är uppdaterad med informationen.

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Bara för mig som omröstningen är dold?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Tråkigt. Bara för mig som omröstningen är dold?

Resultatet är dolt för mig men jag kunde rösta.
Men var inte ledsen för det, du kommer ändå att vinna.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller rösta nu. Är min tidigare röst redan räknad eller är det en bugg? Jag gjorde min röst så snart artikeln kom upp typ.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Rösta fram? alla har ju samma skit. Ge oss en xeon eller opteron att jämföra med. Pfffff min 4x 8439 SE är fortfarande inte slagen is mdac eller n-mips av en single slot cpu. Isf så är det väl dags att uppgradera.

Sad loser spelar ju inte på maskinen men jag bär med mig mitt voodoo5 (uppgraderat från 64 till 128mb) och när jag spelar på 1050 haswell så fattar jag inte ens att den gjordes (4530) min gamla skitrigg är mycket snabbare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

tråkigt att folk som hade priser med ifrån Eucomtech fick vara med. Köper man från seriösare sidor så kommer 3 av dessa gå över budget. Lite lagring också.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Varför är paketet med GTX 1050 Ti med? Det är absolut inte prisvärt, chassit finns inte i lager (och har slutat tillverkas?) och jag vet inte ens om minneskylaren passar minnena, den är helt onödig iaf..

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk

Fyran var nästan min build exakt, förutom Thermaltake chassit, tyckte det var lite för... nja sisådär

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gandihellfish:

5st paket där alla är Intel med Nvidia, "olika" vet jag inte riktigt.. Känns lite som en tävling att välja fram den bästa telefonen för 8000 och alla finalister är en iPhone fast i olika färger.

Om man kikar närmare på speccsen så märker man att paketen ligger i snartlik budget men att något paket har i7 + 1070 medan någon annan har i5 + 1050.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Finns bara en vinnare bland dessa... Konstigt att det inte tagits med någon 1080 build, detta Har ju blivit ännu mer förlegat i och med geeforce sänkningar på grafikkorten

Permalänk
Medlem

Den enda utan samsung disk fick min röst, just pga detta. Jag tycker de hanterade SSD 840 seriens problem så grymt dåligt så de är bojkottade av mig. Visst kan alla företag göra fel men att helt strunta i en hel serie (840 basic) tycker jag är helt fel när det finns uppenbara fel på den produkten.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det är för att MSI har bestämt att tävlingen skall baseras kring ett Z270 som DozeN skrev tidigare.
Läs lite innan du tar fram högaffeln.

Edit: Okej, du du nämnde faktiskt specifikt grafikkortet. Visst, det hade ju någon kunnat välja då det enda kriteriet där var att det skulle vara från MSI men när man har en budget på 15K så faller ju valet ganska enkelt på GTX 1070 där RX 480 inte har något att sätta emot.

Men RX480 går ju emot 1060? och i DX12 så skulle jag säga att 480 är bättre, sen så är det ingenting som säger att man måste använda sig utav maxbudget på 15k?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Känns som att juryn har dragit lott om vilka som skulle bli utsedda. Har sett betydligt bättre paket i tävlingen, bortser till och med från mitt egna bidrag.

Så sjukt löjligt att 4/5 har 7600k, en riktig lättmjölksprocessor. Dessutom inte ett enda AMD grafikkort? Dozen fick med lätthet min röst, mest pang för pengarna. Skulle vara roligt om det var mer varians mellan paketen så det skulle bli svårare att välja.

Varför i h-vete är bidraget utvalt som har 1050ti och 7600k? Vem bladar 15 lax för, ursäkta, ganska kass prestanda? Väger ramkylning, trådlöst nätverkskort och en ledstrip upp för detta? Nej nu känns det som att juryn har gjort bort sig.

Visa signatur

EDM/Hardstyle fanatic. Competitive Gamer.

https://youtu.be/j9YRPrwfv9I

Permalänk
Medlem

Gillade Dozens bäst med reservation för chassit som suger älgpung, röst lagd

Permalänk
Avstängd

DozeN givet val, bäst prestanda och kvalitativa komponenter i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dozen's anser jag är bästa, men den kostar också cirka 1000kr mer än de andra bidragen...