Howdy! Dator helst för <10k, råd sökes!

Permalänk

Howdy! Dator helst för <10k, råd sökes!

Som sagt, dator för <10k helst. Kommer inte överklocka.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10298973/

Inte varit in satt i datorvärlden på ett bra tag nu, känns som att allt har blivit mycket dyrare Skulle gärna ha tips hur man kan pressa priserna ytterligare, tänker främst chassi, PSU och moderkort där jag bara tog något. Vet inte hur nödvändigt 16 GB är? Kanske lite overkill? Jag personligen brukar ligga nära gränsen till 8GB när jag spelar WoW, men kanske e för alla mina addons, Discord i bakgrunden, samt rikligt med Chrome tabbar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk

Undrar också när AMD kommer släppa RYZEN och nya grafikkort i Sverige, ungefär. Värt att vänta?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Lite blandade spartips:
* bygg själv istället för att beställa med montering, det är inte orimligt svårt om man är händig oxh teknikintresserad
" skippa DVD om du inte vet att du måste ha till något
* tredjeparts kylare till CPU är inte heller ett krav, det blir bara lite mer högljutt
* beställ från olika butiker

Borde gå att komma ner under 10k med alla de tipsen och i övrigt oförändrat tycker jag. Annars kanske du kan ta lite delar som t ex hårddisk från din gamla dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10299263/
Sen tillkommer ca 250kr för en Windows 10-licens, från t.ex. Kinguin, om man så vill.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Den lådan har inte plats för DVD-enheten.

Permalänk
Skrivet av Glyph:

Lite blandade spartips:
* bygg själv istället för att beställa med montering, det är inte orimligt svårt om man är händig oxh teknikintresserad
" skippa DVD om du inte vet att du måste ha till något
* tredjeparts kylare till CPU är inte heller ett krav, det blir bara lite mer högljutt
* beställ från olika butiker

Borde gå att komma ner under 10k med alla de tipsen och i övrigt oförändrat tycker jag. Annars kanske du kan ta lite delar som t ex hårddisk från din gamla dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Är till en kompis, därav montering från inet, Cd läsare och allt från inet. Vet inte hur chassit är, men jag störde mig på stock coolern med en Fractal R4 och jag är inte speciellt petig med ljud. Så tycker nog en 212 EVO är vört pengarna.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10299263/
Sen tillkommer ca 250kr för en Windows 10-licens, från t.ex. Kinguin, om man så vill.

W10 kinguin? Wat is das?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Skrivet av janne:

Den lådan har inte plats för DVD-enheten.

Där ser man! Tack

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit