Permalänk
Avstängd

Bytt Chassi, Fläktar på 100%

Som rubriken lyder så bytte jag chassi på min dator idag.. Har en 5820k som går på baseclock.

Denna kyls av en H110i GTX.

Allt funkade bra, och har även gjort ltie benchmarks då jag även köpte nytt GFX.

NU står fläktarna på H110i och drar 100%.

Började när jag startade BF för ungefär 30 minutersen... Profilen är på Quiet Precis som jag hade det innan... Kan inte dra ner RPM på fläktarna heller.

Ngn som har någon idé om vad som kan vara fel?

Kylpasta är bytt, och jag kletade inte mer än ett riskorn, precis som det ska vara... Även skruvarna till fätet ät åtskruvade precis som de ska vara.

MVH

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Som rubriken lyder så bytte jag chassi på min dator idag.. Har en 5820k som går på baseclock.

Denna kyls av en H110i GTX.

Allt funkade bra, och har även gjort ltie benchmarks då jag även köpte nytt GFX.

NU står fläktarna på H110i och drar 100%.

Började när jag startade BF för ungefär 30 minutersen... Profilen är på Quiet Precis som jag hade det innan... Kan inte dra ner RPM på fläktarna heller.

Ngn som har någon idé om vad som kan vara fel?

Kylpasta är bytt, och jag kletade inte mer än ett riskorn, precis som det ska vara... Även skruvarna till fätet ät åtskruvade precis som de ska vara.

MVH

Titta så du satt sladden till vattenkylaren i Pump headern

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Seziuo:

Titta så du satt sladden till vattenkylaren i Pump headern

Skickades från m.sweclockers.com

Alla kablar sitter rätt, då jag vart osäker och tom tog fram instruktionsboken..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kan han något att göra med att Corsair Link suger balle och din enda räddning är förmodligen att köra en custom curve. Mina fläktar låter som en 1800HP moppe om jag sätter på Corsair Links "Quiet". Såhär ser min curve ut, fläktarna går aldrig över 920RPM http://imgur.com/a/xb8be

Permalänk
Avstängd

@Flurgh: tjena! Alltså, jag har egen fläktkurva. Allt funkade kanon igår tills jag skulle spela BF. Egen kurva har jag haft sen jag skaffade mobo. CPU osv osv. Har även uppdaterar corsair link, utan resultat. Ska pilla isär skiten nu när jag kommer hem och se om det blir bättre

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar