diablo 3 - diablo 1 remake?

Permalänk
Medlem

diablo 3 - diablo 1 remake?

Läste nyligen om att blizzard gjort en anniversary of diablo remake av diablo 1. Själv hann jag aldrig spela den och undrar nu därför om jag missat något eller om det bara vara skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobocha:

Läste nyligen om att blizzard gjort en anniversary of diablo remake av diablo 1. Själv hann jag aldrig spela den och undrar nu därför om jag missat något eller om det bara vara skräp?

Nej du missade inget då det knappt var en remake ens en gång.

Guldljudet, musiken samt att man bara kunde gå åt 8 olika håll var det enda från D1 (plus en "plixlig" vy), resten var rena D3 assets mao supertråkigt.

En bra remake hade vart orginalspelet i HD med med några moderna element.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Instämmer.. hade betydligt högre förväntningar när de annonserade ut det.
Tycker inte du missade något direkt..
Kolla youtube så har du sett det..

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

@kobocha: Kan bara hålla med ovanstående att den var ett riktigt riktigt trött försök av Blizzard. Vi var ett gäng kompisar som körde genom den och visst fick vi ett par "ahh-ha!" upplevelser på vägen när vi såg någon mob med ett namn vi kände igen och så men överlag var det bara en stor besvikelse. 2/10 för en rolig ide men katastrofalt genomförande.

Permalänk
Medlem

Det ända positiva var att du fick ett pet, butcher och kunde få lite porträtt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Då vet jag att jag inte missade något särskilt iallafall, det var ju ändå en ganska bra tröst. Och med tanke på era recensioner så är det väl heller inte särskilt konstigt att de valde att stänga ner allt så kvickt heller hehe

Permalänk

tråkigt