Permalänk
Medlem

Gamla datordelar (butik)

Hej
Jag bor nämligen i lund och behöver ett gäng gamla delar till ett datorbudget.
Jag har kollat runt på ställen som t.ex blocket och tradera, men hittar inte riktigt det jag letar efter.
Känner någon till en butik i min närhet som säljer eller samlar på sig gamla datorer och var dessa finns.
Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Du kan alltid prova Sweclockers marknad

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeeKer3Million:

Du kan alltid prova Sweclockers marknad

Detta.
Släng upp en köpes-annons för "gamla datordelar" och du lär få en översvämning av PM här på Sweclockers.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vad är det för delar du letar efter?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Lite äldre delar som ingen vill ha. Typ lga775 gamla GTX kort osv

Permalänk
Medlem

Det optimala hade varit någon form av "soptipp" för äldre datorer. Man kan ju inte bara gå till tippen och plocka ut datorer, men något liknande hade varit det bästa

Permalänk
Medlem

Jag har en komplett LGA775-dator som ska bort på ett eller annat vis, har bara inte bestämt hur än. Det är inget prestandamonster, men duger gott och väl som en enklare bruksdator. Sitter idag en E4400, bestyckad med 4GB RAM och ett 8600 GT.

Vill man uppgradera något finns det billiga delar på Tradera, t.ex. en E7400 och mer RAM kostar en spottstyver, sen slänga i ett modernt enklare grafikkort och en SSD beroende på hur långt det ska tas naturligtvis.

EDIT: Kastade om "GT", då det initialt stod GT8600.

GT, på fel srtälle.
Permalänk
Medlem

Har daglig verksamhet på ett ställe som håller på med elektronikdemontering. Plockar isär gamla datorer nästan varenda gång jag är där. Om du letar upp något elektronikdemonteringsställe så skulle det inte förvåna mig om du fick titta igenom stora pallar med kretskort och få plocka gratis.
Har själv fått ta med grejer hem gratis, till exempel in helt fungerande laptop till mamma, diverse USB och nätverkskablar osv

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning hur jag ska hitta dessa typer av ställen. Det finns inget på Google som pekar mot någon gammal dator "warehouse" och jag tror inte att ett sådant ställe skulle han en hemsida heller. Är den ända lösningen att köra runt i stan tills man hittar nåt eller? Det kan inte vara så svårt att hitta