Behöver hjälp med val av trådlösa hörlurar.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med val av trådlösa hörlurar.

Hej ! Funderar på trådlösa lurar då jag är trött på trådade hörlurar.
Dessa är dom jag funderar på Corsair VOID RGB eller Logitech G933 Artemis.
Spelar en hel del och kör ts med polarna.
Så vilka väljer jag har tittat på en hel del videos men får. Men har svårt av val.
Stort tack för er som tar er tid med det här.

Permalänk
Medlem

Jag har corsair h2100 och siberia 800

Jag tycker ljudet i corsair hörlurarna är okej/bra (kanske har blivit besmittad av dåligt ljud, vad vet jag). Micen i corsair hörlurarna är bra. Corsair envisas med att kontrollera datorvolymen med sitt hjul, och jag kan bara ha 4% i hörlurarna innan jag får ont i öronen, så även om du kan höja med 100 olika ljudinställningar så kommer man sällan över 20% utan att bli döv.
Dom är även värdelösa för steps i CS.
Dock är dom sköna att ha på sig och det blir inte svettigt. Jag kan lyssna på musik i dom.
Dock räcker batteriet bara i ~8 timmar, så om jag sätter på dom vid 8 på morgonen får dom slut på
börjar de pipa högt vid 16.

Mina siberia har jag precis skaffat så kan inte säga mycket om dom, men iaf lite.
Älskar att man får med en DAC med dom, dock vet jag inte om dom gör något. Älskar Dolby fake grejen man har med optiskt ljud, men är som sagt bara fake. Helt värdelös dock om du vill ha precision i ljudet, så i cs är det sämst. Men är bara att stänga av funktionen.
Ljudet kontrolleras av hörlurarna och inte windows vilket jag uppskattar enormt.
Man får med 2 batterier á 20 timmar (om dom nu når det), vilket är utan tvekan det bästa med dom. kan ha på dom hur mycket som helst utan att oroa mig om att få slut på batteri.
Jag hör steps mycket bättre i siberia headsettet än jag gör i corsairs i cs.
Siberia är helt värdelösa i musik dock, dom saknar bas helt och hållet och musiken låter långt bort och otroligt fake. Lyssnar hellre i mina corsair.
Micen i siberian låter enligt mig bra när jag lyssnar på mig själv genom min tjejs headset, men en polare tyckte jag lät sämre än corsair, en annan polare tyckte jag lät mer burkig. dock inget jag själv lagt märket till när jag lyssnat på mig själv.
Man kan dock boosta micen i siberian vilket du inte kan i corsairs.

Jag köpte corsair för 1000kr och siberia 800 för 1600kr.

jag har aldrig haft ett par logitech men jag har bara hört bra saker om dom medan jag har bara varit måttligt nöjd med corsairs hörlurar genom åren (haft hs1 och h2100).
Så lyssnar du mycket på musik eller musiken är en sak som spelar roll ska du undvika siberian. men jag hade bara köpt corsairs om jag får dom på rea.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Ljud*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...