ombygge har inte nyckeln till windows 10 kvar

Permalänk
Medlem

ombygge har inte nyckeln till windows 10 kvar

tjenare sweclockers, jag köpten en asus rog för 5 år sen och den dog tillslut (modekortet kortslöts), men jag har köpt nya saker nu och använder mina gamla hårddiskar med win 10 på, och nu frågar den om jag ska aktivera mitt win 10 och jag vet att nyckeln till mitt win 10 ligger i gamla modekortet(med hjälp av powershell), men det funkar tyvär inte, finns det en annan lösning att hitta den?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte sparat min nyckel i ett outlook konto heller.

Permalänk
Medlem

Det man normalt sätt gör är ju att köra t.ex. magicjellybean om man inte installerat om windows för att få ut alla cd koder på program och windows som man har så man sen kan använda dom när man installerar om.

Blir ju vanligare och vanligare idag att man får göra så eftersom många uppgraderat från windows 7 eller 8 till windows 10 och därmed inte har koden.

Sen kan det ju också vara så med största sannolikhet att det är en OEM version och inte retail så du måste aktivera om den eftersom det är annan hårdvara.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|