Testpilot: Vertagear Triigger 350 Special Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Har suttit en del olika kinnarps över ca 3.5 år (olika callcenter företag m.m.). De har ofta haft 3-4 olika modeller på kontoret som man fått välja här och där. Har aldrig upplevt full bekvämlighet eller stöd på någon utav dem.

Fortfarande den skönaste stolen jag suttit i länge är en DXRacer. Även om den ser dum ut, är "för dyr" för livslängden så har jag alltid suttit skönt i dessa.

Kinnarps är bra, absolut, men för mig är det skönare med en köksstol.

Är de ergonomiska då? För det är ju det viktiga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Misstänker att de ska vara det, har följt alla möjliga råd, testat en jävla massa positioner, mixat att stå och sitta m.m.
Kan vara jag som är dum iofs, men känns lite konstigt om det ska ha vart så länge med alla möjliga positioner

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

"det första man noterar är den röda fäegen"

Jag såg priset 😮

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Skrivet av simontune:

Blir att köpa stolen och några rgb slingor hehe

Hörru Linus! Nu lugnar du ner dig

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Idagsläget finns Vertagear Triigger i följande butiker för den som vill provsitta.

Media Markt Göteborg Högsbo
Media Markt Länna
Media Markt Kristianstad
Media Markt Lund
Media Markt Örebro

Transparensnotis: Jag arbetar för Trigono som har hand om distributionen för Vertagear i Norden.

Permalänk
Medlem

@Wrepic:
Tack för din input. Finns ingen i Stockholmsområdet?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

@Mats76: Den finns uppställd hos Media Markt i Länna idag. Den kommer även finns hos MM Barkarby i mitten/slutet av nästa vecka också.

Permalänk
Medlem

Vilka alternativ finns det då, med nackstöd och mesh i både rygg och sits? Blir en sådan fruktansvärd swamp ass i stolar med skinn/fakeskinn...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stör mig på att sådana här stolar, likväl som DX Racer varianterna, kostar en hel del men ändå är de inte bra eller ens direkt genomtänkta. De är konstruerade efter ergonomi som man ska ha om man jobbar i kontorsmiljö, dvs sitta rakt framför datorn i i 2-3h i sträck för att sedan 'gå på möte' eller lunch eller liknande någon timme för att sedan sitta 2-3h i sträck. Jag menar, c'mon. Vi är gamers, vi är inte ovana att sitta 12-15h i sträck (minus toabesök + hämta dricka + eventuellt lite käk nångång).

Sedan saker som att armstöden inte går hela vägen bakåt? Så armbågen ska bara hänga i luften utan stöd (där hela överarmens vikt hamnar)? Det leder till slitage av axlarna. Skumläste bara igenom recensionen men antar att armstöden inte är helt steglösa (dvs att man kan finjustera deras höjd på millimeter nivå)? Min DX Racer är stegvis och antingen är armstöden för högt upp (så axlarna måste höjas) alternativt är de för låga (så jag måste sänka ner axlarna); Slutar med att jag istället naturligt hasar ner i stolen lite för att det ska bli rätt höjd (och istället får svanken ta skada som inte får något stöd).

Nej, ge mig en riktig jävla gamer stol för upp mot 10,000kr som tänker på sådana saker och är utformad efter att sitta i 10-15h+ i sträck så kan vi snacka.

Permalänk
Medlem

@fiskebulle:
Alla i Triigger Line serien är med mesh i både rygg och sits. Nackstöd ingår i 350 SE Red versionen.

Triigger Line 275
Består av 275st delar (därav namnet)
65mm hjul
max vikt 120kg
Finns i helsvart, svart/vit, svart/röd, svart/blå
Rek. Pris 5690:-

Triigger Line 350
Består av 350st delar
65mm hjul
Fler inställningsmöjligheter för ryggstödet.
Starkare ram
max vikt 150kg
Finns i helsvart
Rek. Pris 6690:-

Triigger Line 350 Special Edition Red
Som ovan fast med:
75mm hjul
Inklusive nackstöd
Ramen är lackerad med röd billack.
Rek. Pris 8490:-

Permalänk
Medlem

En trigger 350 svart utan lull lull som rött och nackstöd vore nice. 6700 kr är mycket dock! Fanns att beställa på webhallen såg ja men skulle önska nån Uppsalabutik fick in så man kunde testa först. Pallar inte ebay eller beggat.

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Korrekt, Bafab. Jag har aldrig jobbat där. Jag har som sagt köpt två stolar där och den första gick sönder utanför något som går att kalla kvalitetsärende öht.

Grejen med Bafab är att ja, det finns högar med skit som du skall undvika som pesten även om det är rätt hyfsade märken (men om man får väldigt bra pris på dem så kan man nästan köpa dem och sälja dem på blocket till någon som endast kollar på märket..).

Vill du lägga en vettig summa pengar på en stol (som det handlar om här) som ska hålla länge och hålla hög kvalitet så håller du dig till deras 'showroom' de kommer ha 3-10st inne på lager som faller under den kategorin med prislappar mellan 2500 ex moms och över 10000. Dessa stolar är mer eller mindre mint kondition och oftast en bit under halva inköpspriset för en ny.

När jag köpte min första stol så hade de några RH-stolar på baksidan som skulle slängas, jag frågade om jag kunde ta en "javisst ta en eller max 3" jag hade endast plats för en stol till i bilen men det enda jag kunde märka som var fel på den var att den stått i regnet ett tag. Jag lät den stå i mitt förråd i ett par månader sedan sålde jag den för 2000kr på blocket.

Poängen är att denna industri med "gamingstolar" och dylikt är skräp. Vilka märken är det som ni tror står bakom dessa pissdyra stolar? För inte fan är det Kinnarps som samarbetat med ESL för att ta fram dessa stolar. Googla på när freakazoid ramlar ur sin trasiga stol (det finns många klipp på när han faller handlöst bakåt ur sin sponsrade gamingstol).

Om ni har ett större varuhus vad vad fan det nu är Bafab heter nu, åk dit och kolla på vad 4000kr ger er i stolväg, sätt er i stolen och jämför med vad ni tidigare suttit i som är i närheten av samma prisklass. Fråga personalen vad de kan peka på för skillnader mellan stolen du sitter i och 'vanliga' stolar för privatpersoner så kan du få en liten föreläsning med (nog för att de vill sälja stolen till dig, ha bara det i åtanke). Den största skillnaden var när jag köpte min sista stol förra sommaren och skulle skänka min gamla interim-IKEA-billighetsstol till min mamma som använde en pinnstol i sitt syrum. Jag överdriver inte när min stol väger 3-4ggr mer än vad hennes stol gör. De är lika stora till ytan men min väger så mycket mer. Tänk hur mycket mer stål och rejäla prylar det är som gör det.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Poängen är att denna industri med "gamingstolar" och dylikt är skräp. Vilka märken är det som ni tror står bakom dessa pissdyra stolar? För inte fan är det Kinnarps som samarbetat med ESL för att ta fram dessa stolar. Googla på när freakazoid ramlar ur sin trasiga stol (det finns många klipp på när han faller handlöst bakåt ur sin sponsrade gamingstol).

På den punkten är vi eniga. Tror dock inte att gamingstolproducenterna bryr sig nämnvärt om kvalitet. De bryr sig bara om att vara bättre än sina konkurrenter och de konkurrerar om en helt annan målgrupp än Kinnarps och Herman Miller. Den yngre målgruppen gillar både utseendet och utformningen. So what om stolen inte håller mer än 3-4 år? Då kommer de flesta ha tröttnat och kan tänka sig att köpa en annan stol.

Men Kinnarps har aldrig varit "folkliga", de riktar sig inte mot konsumenter. Sverigestolen m.fl. är också för dyra. IKEA, Jysk och liknande sätter prisnivån. Därför kan Gamingstolar sälja som smör i solsken - de har hittat en nisch som övriga leverantörer inte har brytt sig om att kapitalisera på.

Skrivet av mezzo_:

Om ni har ett större varuhus vad vad fan det nu är Bafab heter nu, åk dit och kolla på vad 4000kr ger er i stolväg, sätt er i stolen och jämför med vad ni tidigare suttit i som är i närheten av samma prisklass. Fråga personalen vad de kan peka på för skillnader mellan stolen du sitter i och 'vanliga' stolar för privatpersoner så kan du få en liten föreläsning med (nog för att de vill sälja stolen till dig, ha bara det i åtanke). Den största skillnaden var när jag köpte min sista stol förra sommaren och skulle skänka min gamla interim-IKEA-billighetsstol till min mamma som använde en pinnstol i sitt syrum. Jag överdriver inte när min stol väger 3-4ggr mer än vad hennes stol gör. De är lika stora till ytan men min väger så mycket mer. Tänk hur mycket mer stål och rejäla prylar det är som gör det.

Har än så länge lyckats värja mig från IKEA-stolar

https://www.youtube.com/watch?v=LbMVrZfA9Gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

På den punkten är vi eniga. Tror dock inte att gamingstolproducenterna bryr sig nämnvärt om kvalitet. De bryr sig bara om att vara bättre än sina konkurrenter och de konkurrerar om en helt annan målgrupp än Kinnarps och Herman Miller. Den yngre målgruppen gillar både utseendet och utformningen. So what om stolen inte håller mer än 3-4 år? Då kommer de flesta ha tröttnat och kan tänka sig att köpa en annan stol.

Men Kinnarps har aldrig varit "folkliga", de riktar sig inte mot konsumenter. Sverigestolen m.fl. är också för dyra. IKEA, Jysk och liknande sätter prisnivån. Därför kan Gamingstolar sälja som smör i solsken - de har hittat en nisch som övriga leverantörer inte har brytt sig om att kapitalisera på.

Har än så länge lyckats värja mig från IKEA-stolar

https://www.youtube.com/watch?v=LbMVrZfA9Gg

Ja, jag har hållit mig ifrån IKEA så gott jag kunnat. Men ibland har ekonomin varit tuff och jag har tvingats vända mig till Blocket för att få tag på någon stol att kunna använda vid datorn några timmar i sträck.

Jag menar inte direkt att Kinnarps ska starta ett samarbete med QPAD (även om det vore ganska coolt) men vi har sett inom andra kategorier (speciellt ljud) att etablerade företag kan låna ut element och designer till gamingmärken (bäst representerat här är givetvis QPAD QH1339 som är vettig HiFi med en QPAD-logga på). Sennheiser har några headsets i premiumklassen som använder element som inte är lika bra som de Beyerdynamic licenserade ut till QPAD men de är definitivt inte skit och de återfinns i väl beprövade lurar inom Sennheisers hörlurssortiment. AKG borde ge sig in i den leken med om de inte redan gjort det. Gaming = pengar så länge man kan marknadsföra det.

Den stolen jag har (och köpte på bafabfanskapet för typ 3500:- inkl moms i totalt jävla nyskick) är en ISKU Step+ F 2s3 arbetssttol. Min är svart-grå och väger ungefär ett metriskt ton. Den har till och med 2016 som tillverkningsår stämplat på undersidan.

Om ISKU eller liknande företag blev introducerade till gaming tror ni de skulle inse värdet i det då? Och tror ni att slutkunderna skulle göra det? Det är inte många som köpt QH1339 direkt heller...

https://www.youtube.com/watch?v=n84PYfrLAjg

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

För dom pengarna får du ju nästan en KAB 24h-stol för

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har suttit och kikat lite på gamingstolar senaste tiden, den här kommer jag definitivt inte att köpa. 8,5 papp är ju sinnessjukt dyrt.

Ptja beror på, sitter man mycket så kan det vara värt ha skaffa något man sitter bra i och har kvalité. Själv sitter jag på en Kinnarps kontorsstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ptja beror på, sitter man mycket så kan det vara värt ha skaffa något man sitter bra i och har kvalité. Själv sitter jag på en Kinnarps kontorsstol.

Har svårt att se att denna stol lirar i samma klass som en från Kinnarps, annars håller jag med dig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2