samsung galaxy s8 hittar ut på internet

Permalänk
Avstängd

samsung galaxy s8 hittar ut på internet

Tja,

Hitta denna här ville dela med mig denna länk.
https://www.inet.se/produkt/2000003/samsung-galaxy-s8-svart#s...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Video

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Verkar gå att boka hos de flesta operatörer också

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett har lagt upp förhandsbokning av både S8 och S8+ i alla olika färger också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Grym telefon på alla sätt och vis, dock för dyr för mig, men denna sänker priset på alla andra som nu måste sänka sitt.

Jag själv är slarvig med mina telefoner och kör med ett fodral runt dem, men att köpa en sådan snygg nalle med skal försvinner det mesta med snyggheten bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tja,

Hitta denna här ville dela med mig denna länk.
https://www.inet.se/produkt/2000003/samsung-galaxy-s8-svart#s...

Kan inte Stämmer, EU får Exynos varianten och inte Sd835. Eller så grå importerar Inet eller fel spec visas.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Wow, snyggaste telefonen jag sett.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Man är ju sugen, men priset är lite väl saftigt. Blir nog att vänta på Oneplus nya.

(Man får en högtalare om man köper från Webhallen, det verkade inte vara några extra prylar på andra ställen)

Permalänk

Beställde abb från Comviq då dom verkar vara absolut billigast men samtidigt ge mest surf för pengarna.
Telenor vete fan vad dom sysslar med egentligen..

Fast pris på alla,

Comviq
7GB
495kr/mån

Jämfört med

Tre
6GB
499kr/mån

Halebop
6GB
529kr/mån

Tele2
5GB
581kr/mån

Telia
4GB
579kr/mån
.
.
.
.
.
.
.
Telenor
1,5GB
499kr/mån

Permalänk
Medlem

Jag var rätt intresserad av den tills det avslöjades att den bara kommer med edge, jag vill verkligen inte ha edge-skärmen som går runt kanten utan en vanlig flat skärm.

Tyvärr har båda modellerna S8 Edge-skärm och det synnerligen idiotiska tilltaget att sätta fingeravtrycksläsaren på baksidan precis bredvid kameran.
Gissa hur mycket kladd som kommer att hamna på kameralinsen när fingret prickar den istället för läsaren???
Vad i hela friden tänkte konstruktören där, givetvis ska den sitta fram eller i på knappen som en del har och i vart fall inte precis vid kameralinsen.

Så det blev en S7 på rea istället och ett antal tusenlappar mindre för en fortfarande trots allt ok telefon nu till ett pris i närheten av Oneplus 3T som annars hade varit tänkbar om den varit vattenskyddad. Nästan 8k är lite mycket för en telefon och ska man ge den summan ska den vara perfekt helt enkelt.

Att skärmen inte är 16:9 när det mesta i mediaväg är anpassat för 16:9 är ett minus tror jag.

Dockningstationen och nya möjligheter med Usb-C är trevligt liksom Bluetooth 5 Blev visst bara vanliga Bluetooth 4.2 på S8 enligt swec jämförelse.
Självklart är den lite snabbare också fast viktigare är 64Gb lagring då åtminstone i Sverige S7 bara hade 32Gb.

Också bra att de har kvar 3,5mm lurkontakt för oss som har bättre lurar.

I mitt fall blir det väntan på vad nästa generation kommer att ge för denna står jag över, jag som tycker foto är viktigt och verkligen anstränger mig att hålla linsen ren skulle bli galen med en S8.

Ok även s7 kamera sticker ut lite men då den hos mig sitter i ett otterbox defender skal så hamnar linsen betryggande långt in för att slippa fingeravtryck då man normalt inte är där med fingret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Beställde abb från Comviq då dom verkar vara absolut billigast men samtidigt ge mest surf för pengarna.
Telenor vete fan vad dom sysslar med egentligen..

Fast pris på alla,

Comviq
7GB
495kr/mån

Jämfört med

Tre
6GB
499kr/mån

Halebop
6GB
529kr/mån

Tele2
5GB
581kr/mån

Telia
4GB
579kr/mån
.
.
.
.
.
.
.
Telenor
1,5GB
499kr/mån

Men Comviq verkar onekligen billigast. Även Halebop och 3 har vettiga priser beroende på abonnemang. Telenor och Tele2 halkar efter en bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

Jag var rätt intresserad av den tills det avslöjades att den bara kommer med edge, jag vill verkligen inte ha edge-skärmen som går runt kanten utan en vanlig flat skärm.

Tyvärr har båda modellerna S8 Edge-skärm och det synnerligen idiotiska tilltaget att sätta fingeravtrycksläsaren på baksidan precis bredvid kameran.
Gissa hur mycket kladd som kommer att hamna på kameralinsen när fingret prickar den istället för läsaren???
Vad i hela friden tänkte konstruktören där, givetvis ska den sitta fram eller i på knappen som en del har och i vart fall inte precis vid kameralinsen.

Så det blev en S7 på rea istället och ett antal tusenlappar mindre för en fortfarande trots allt ok telefon nu till ett pris i närheten av Oneplus 3T som annars hade varit tänkbar om den varit vattenskyddad. Nästan 8k är lite mycket för en telefon och ska man ge den summan ska den vara perfekt helt enkelt.

Att skärmen inte är 16:9 när det mesta i mediaväg är anpassat för 16:9 är ett minus tror jag.

Dockningstationen och nya möjligheter med Usb-C är trevligt liksom Bluetooth 5 Blev visst bara vanliga Bluetooth 4.2 på S8 enligt swec jämförelse.
Självklart är den lite snabbare också fast viktigare är 64Gb lagring då åtminstone i Sverige S7 bara hade 32Gb.

Också bra att de har kvar 3,5mm lurkontakt för oss som har bättre lurar.

I mitt fall blir det väntan på vad nästa generation kommer att ge för denna står jag över, jag som tycker foto är viktigt och verkligen anstränger mig att hålla linsen ren skulle bli galen med en S8.

Ok även s7 kamera sticker ut lite men då den hos mig sitter i ett otterbox defender skal så hamnar linsen betryggande långt in för att slippa fingeravtryck då man normalt inte är där med fingret.

För info, så har S8:an bluetooth 5.0. Källa: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8-8161.php

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kommer man att kunna "öppna" telefonen bara genom att öppna upp plånboksfodralet som man kunde med galaxy s6? Utan att behöva knapplås, iris eller något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRedSantaClaus:

Kommer man att kunna "öppna" telefonen bara genom att öppna upp plånboksfodralet som man kunde med galaxy s6? Utan att behöva knapplås, iris eller något sånt?

Det är väl bara att välja att inte ha någon kod?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Så länge Samsung fortsätter envisas med sin edge hysteri kommer jag systematiskt fortsätta ignorera dom.
Att dessutom båda modellerna kommer med just edge är ju ett rent skämt, fattar dom inte att det finns folk som gillar olika? Dvs dom som gillar vanlig hederlig platt skärm eller vad man nu ska kalla det och dom som gillar det nya och annorlunda.
Men ge åtminstone kunderna chansen att välja, hoppas den idioti speglar sig i deras försäljningssiffror senare så dom får sig en tankeställare.

Blir att invänta kommande Oneplus 4 för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om batteritiden på S8an?
Ja ha tidigare haft en S7 edge (3600mha) å för mig å mitt användande håller den hela dagen.
Har nu en A5 2017 (3000mha) håller hela dagen.
Är väldigt sugen på den mindre modellen, fast det ja e skeptisk till är batteriet är ju enbart på 3000mha.
Visst ska cpun vara strömsnålare men samtidigt är ju skärmen större.
Jag har ju läst runt på internet men ingen ha ju testat nån batteritid än. Tänkte om någon här är lite mer insatt i det hela och med någorlunda säkerhet kan säga om batteritiden kommer vara sämre, bättre eller likvärdig med A5an?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk

Någon som har tips på bra displayskydd till samsung galaxy s8
ska passsa till ett fodral utan att det krånglar

Permalänk
Medlem

Alltså behövs verkligen displayskydd längre, se ju ut å va samma typ av glas som på s7 och A5 samt gorilla 5. Ha aldrig lyckats repa s7an eller A5an.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Risvall:

Alltså behövs verkligen displayskydd längre, se ju ut å va samma typ av glas som på s7 och A5 samt gorilla 5. Ha aldrig lyckats repa s7an eller A5an.

Skickades från m.sweclockers.com

En repa på skärmen är en repa på skärmen...varför ska man chansa? Klart man ska ha härdat glas som skydd, kostar väl under 50:- från Kina.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klena:

En repa på skärmen är en repa på skärmen...varför ska man chansa? Klart man ska ha härdat glas som skydd, kostar väl under 50:- från Kina.

Väldigt svårt att repa dock vid normalt användande, och skärmskydd förstör känslan imo
Precis som skal gör.

Jag kör alltid utan skal, utan skärmskydd på mina mobiler.

Men vill man vara säker så är ju skal + skärmskydd bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Väldigt svårt att repa dock vid normalt användande, och skärmskydd förstör känslan imo
Precis som skal gör.

Jag kör alltid utan skal, utan skärmskydd på mina mobiler.

Men vill man vara säker så är ju skal + skärmskydd bra.

Håller med om att det är svårt att repa skärmarna, men inget är resistent mot sand eller grus i fickan..blir alltid massa massa små små repor om man tar skärmen under en ljuskälla.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem

kommer absolut bli en galaxy s8 för mig.

Undrar bara när alla buggar är fixade
exempel

https://www.youtube.com/watch?v=rswGThtFi6c

edit: Jag räknar inte problemet som fixat så länge man får hålla på att ändra färgerna själv för att de ska va rätt