Secret World Legends (RIP TSW)

Permalänk
Medlem

Secret World Legends (RIP TSW)

Funcom har idag annonserat att The Secret World kommer att "relaunch" som Secret World Legends (SWL) ett F2P shared-world action RPG.

Har spelat TSW sedan Pre-Launch och naturligtvis är detta både positivt och negativt. Den största chocken är att man inte får ta med sig sin karaktär och "progression" till SWL.

Anledningen är naturligtvis att de inte har tjänat tillräckligt med pengar för underhålla och utveckla TSW som både vi spelare och de vill.

Här finns informationen
Secret World Legends

Letter from the Producer

FAQ

och en nygammal launch video

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Kan bli trevligt. Jag gillade TSW men slutade spela för att själva combat var så stelt och tråkigt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kan bli trevligt. Jag gillade TSW men slutade spela för att själva combat var så stelt och tråkigt

Många har sagt det, jag håller iofs med men har inte brytt mig så mycket, Scott Junior skriver dock detta:

Citat:

Just as importantly, a dedicated relaunch gives us the opportunity to update the game in ways befitting a modern-day action RPG. This includes redesigning the combat system to make action feel more natural, making systems more intuitive to interact with, enhancing the game’s visuals, and improving the flow of quests overall, as well as the structure of the early game for new players.

Så med lite tur så har de förbättrat combat systemet

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trist att de också gått i denna riktning, får hoppas spelet överlever i F2P-tappning bara. Det var ett ganska intressant spel ändå, även om jag personligen inte fastnade för spelet när jag testade spelet vid betatest eller om det var någon gratishelg när spelet var nytt.

Sedan World of Warcraft släpptes 2004 så är det bara det spelet som lyckats klara sig ifrån att gå från prenumeration, F2P och sedan nedläggning? När F2P-tappningen inleds så upplever jag personligen det som början på slutet. Riktigt synd att det ska vara så svårt att få fram ett MMO som kan leva. EVE hör väl till undantagen, men så är det spelet äldre än WoW också. Ultima Online klarade sig rätt länge också om jag nu inte minns helt fel.

Permalänk

Jag tycker att spelets relaunch varit mycket positiv. Man får gå tillbaka till release för att uppleva lika mycket folk online. Rekommenderar er verkligen att prova.

Permalänk
Hedersmedlem

TSW är ett jävligt coolt spel. Men TSW Legends då, hur är nya combat etc? Vad är bättre? Har de gjort spelet enklare eller dummare, mer arkad-aktigt eller enklare att komma in i?

Trist att tappa sin gamla karaktär bara. Slutade dock spela för att mina vänner droppade ur.. så hade ingen att spela med och att leta nya vänner är på tok för jobbigt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det tog lite tid att vänja sig vid SWL och framför allt nya combat systemet, har haft tillgång sedan 2:a dagen i beta men blev level 35 först igår. Jag gillar inte ändringar!

Det första jag vill säga är att jag har haft kul, efter att jag kom in i spelet och fick lite skills och gear. Det är fortfarande samma innehåll som TSW, allt är inte släppt ännu. Tokyo kommer snart bla. Det verkar vara mer folk inne i spelet nu än tidigare så det är bra.
Jag kommer att fortsätta spela SWL precis som jag spelade TSW.

Den största skillnaden är combat systemet då det nu är reticle combat. Jag gillar inte denna typ speciellt mycket men jag tror många skulle tycka att det är bättre än TSWs system, det är lite arcade så att säga.

Spelet är nerdummat när det gäller skills, skillwheel är tyvärr borta och de ha klistrat på levels. Nya skillsystemet "funkar" men jag saknar det gamla. Levels spelar ingen större roll då man är maxlevel rätt snart.

Det är f2p spel med allt vad det innebär, lockboxes och man kan köpa det mesta för pengar men man behöver inte. Skulle dock rekommendera att ska man levla på allvar så bör man vara subscriber eller "pateron" som det heter i SWL då det ger fördelar. När det gäller p2w så är det inte värre än andra spel, för mig är nivån enl. förväntan för ett f2p spel.

Grafiken är lite uppdaterat och prestanda vid "Flappy" raiden (går i repris nu) är kraftfullt förbättrad mot TSW. Riktigt bra. Cutscenes har dock gamla NPC så de ser lite gamla ut...

Det är gratis så testa!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Secret World Legends släpptes på Steam förra veckan http://store.steampowered.com/app/215280/Secret_World_Legends...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Inte så att det kanske finns en swec cabal ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Inaktiv

Det är för grindingt IMO. Spelat igenom mesta av story content men mäter sig inte med gamla TSW, saknar tab targeting (ett rent helvete att träffa rätt mobs i vissa dungeons, spelet var gjort för tab targeting) samt massor av game-breaking buggar pga felaktig DPS-output, spelets dungeons är inte skalade för den nivå av damage då kan uppnå i story mode dungeons och väldigt ofta man får reseta, spelare dör av osynlig damage, etc.

Nä, jag är klar med spelet, synd då vi har en bra cabal. TSW kändes mer meningsfullt att spela.