Beslutsångest inför datorköp

Permalänk
Medlem

Beslutsångest inför datorköp

Hej på er!

Halkade nyligen på en isfläck och landade på min uråldriga dator som följaktligen äntligen gick i graven. Fick en liten slant för den i försäkring, men har redan spenderat allt på mat.
Ena sekunden sitter jag och funderar på om jag ska köpa någon slimmad ultrabook-variant, andra sekunden sitter jag och tittar på studenterbjudanden på mac. Just nu har jag typ 100 flikar uppe med diverse gaming-laptops.

Jag är universitetsstudent och har egentligen inget behov av ett prestandamonster, då jag har en bra stationär dator. Men jag känner ändå att det skulle vara synd att köpa något som inte det går att spela något alls på.

Kan ni komma med en objektiv synvinkel och kanske ett bra datorförslag för att möjligtvis stävja idioten inom mig?

Puss och tack

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Förslag:

Köp billigaste möjliga men tillräckliga Mac laptop. Köp sedan en hyffsad stationär dator att spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Köp sedan en hyffsad stationär dator att spela på.

Skrivet av morotis:

Jag är universitetsstudent och har egentligen inget behov av ett prestandamonster, då jag har en bra stationär dator. Men jag känner ändå att det skulle vara synd att köpa något som inte det går att spela något alls på.

Han skrev ju att han redan har en stationär

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gaminglaptop... spelade kanske en timme totalt sett på den, sen var det inte roligt längre. Särskilt inte eftersom jag har har en stationär som var mycket bättre, samt skönare att spela på.

Visst, om man är på resande fot kanske en gaminglaptop är något att ha, men annars känns det bara som en dålig kompromiss.

Köp en ultrabook, spela på din stationära.

Visa signatur