Permalänk
Medlem

Bose QC35

Tja,

Någon som vet om Bose QC35 har någon sorts IP klassning?

Verkar inte hitta någon info om det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det närmaste jag sett är den här tråden på reddit, där någon säger sig fått ett svar från Bose:

https://www.reddit.com/r/bose/comments/53j1rq/will_bose_qc35_...

Citat:

Glad you're enjoying your new headset. In terms of your questions our products are all rigorously tested in many conditions. However, the QC35s, unlike our SoundSport Wireless headphones, are not designed to be weather-resistant and are recommended for indoor use. As with any item of technology the use of them outdoors is at your own discretion.

Så, nej, jag tror inte de har någon IP-klassning alls.

Permalänk

Jag har ett par Bose QC35 jag fått via jobbet och brukar ha dom när jag pendlar. Har gått med dom i snöoväder samt regn i kortare perioder mellan tunnelbanan och kontor utan några problem.

Skulle dock rekommendera deras äldre modeller då både ljud och noise-cancelling är bättre och du slipper strulet med blåtand. Mardröm att koppla upp mot rätt enhet när både mobil och dator är i närheten utav varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Det närmaste jag sett är den här tråden på reddit, där någon säger sig fått ett svar från Bose:

https://www.reddit.com/r/bose/comments/53j1rq/will_bose_qc35_...

Så, nej, jag tror inte de har någon IP-klassning alls.

Tackar, får väl lämna dem hemma när det regnar då..

Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

Jag har ett par Bose QC35 jag fått via jobbet och brukar ha dom när jag pendlar. Har gått med dom i snöoväder samt regn i kortare perioder mellan tunnelbanan och kontor utan några problem.

Skulle dock rekommendera deras äldre modeller då både ljud och noise-cancelling är bättre och du slipper strulet med blåtand. Mardröm att koppla upp mot rätt enhet när både mobil och dator är i närheten utav varandra.

Har redan köpt ett par och började tänka på det igår när det snöade när jag skulle hem.
Jag går till och från jobbet för det mesta och det tar ca 35min enkel "resa" så dem får nog stanna kvar hemma/på jobbet om det regnar/snöar

Och "Strulet med blåtand" vet jag inte vad du pratar om då jag bara har en mobil och det är just blåtand jag köpte dem för

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

Jag har ett par Bose QC35 jag fått via jobbet och brukar ha dom när jag pendlar. Har gått med dom i snöoväder samt regn i kortare perioder mellan tunnelbanan och kontor utan några problem.

Skulle dock rekommendera deras äldre modeller då både ljud och noise-cancelling är bättre och du slipper strulet med blåtand. Mardröm att koppla upp mot rätt enhet när både mobil och dator är i närheten utav varandra.

Håller med till viss del. Har haft QC25 i något år och numera QC35 sedan 4 månader. 20 minuter per dag utomhus i ur och skur på väg till/från T-banan och inga problem so far, även om jag var lite nervös till en början men visst, det är på egen risk.

Håller dock inte med om att ljudkvaliten skulle blivit sämre i och med QC35, snarare tvärtom, med bättre bas vid låg volym. Och blåtand funkar ju supersmidigt. Alternerar mellan 3 enheter där 2 kan vara aktiva samtidigt. Att switcha mellan dem gör man via on/offknappen som kommer ihåg de 5 eller om det var 10 senaste kopplade enheterna. En lätt fjäder-push på knappen växlar till nästa enhet i listan. Måste dock erkänna att jag tvingades läsa lite i manualen för att riktigt hajja funktionen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Angryman:

Håller med till viss del. Har haft QC25 i något år och numera QC35 sedan 4 månader. 20 minuter per dag utomhus i ur och skur på väg till/från T-banan och inga problem so far, även om jag var lite nervös till en början men visst, det är på egen risk.

Håller dock inte med om att ljudkvaliten skulle blivit sämre i och med QC35, snarare tvärtom, med bättre bas vid låg volym. Och blåtand funkar ju supersmidigt. Alternerar mellan 3 enheter där 2 kan vara aktiva samtidigt. Att switcha mellan dem gör man via on/offknappen som kommer ihåg de 5 eller om det var 10 senaste kopplade enheterna. En lätt fjäder-push på knappen växlar till nästa enhet i listan. Måste dock erkänna att jag tvingades läsa lite i manualen för att riktigt hajja funktionen

Skickades från m.sweclockers.com

Hade ingen aning om den funktionen. Tack!

Permalänk
Medlem

Hej!

Lånar tråden då det kändes onödigt att skapa en ny tråd om samma lurar

Jag köpte dessa nyligen då Webhallen var så snälla att sänka priset till 3190 här i dagarna.
En fundering dock till er som har ett par.

Går det inte att ladda lurarna och köra blåtand samtidigt?
Nu görs ju inte det superofta men jag märkte det nu när jag håller på att uppgradera firmwaren på dom via telefonen så kopplade jag in USB-sladden och då tappade den blåtandskopplingen.

Random taggningar @Angryman @andreas_dock @zippeer

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hej!

Lånar tråden då det kändes onödigt att skapa en ny tråd om samma lurar

Jag köpte dessa nyligen då Webhallen var så snälla att sänka priset till 3190 här i dagarna.
En fundering dock till er som har ett par.

Går det inte att ladda lurarna och köra blåtand samtidigt?
Nu görs ju inte det superofta men jag märkte det nu när jag håller på att uppgradera firmwaren på dom via telefonen så kopplade jag in USB-sladden och då tappade den blåtandskopplingen.

Random taggningar @Angryman @andreas_dock @zippeer

https://www.reddit.com/r/bose/comments/4xy6ef/bose_qc35_anc_w...

"My quick tests seem to show that you can play audio via the cable while charging, but not use Bluetooth or ANC."

Andra via google sökningar säger samma sak, går inte att köra blåtand under laddning, men du kan alltid köra laddning under tiden du sover annars som med en mobil? Beroende på hur ofta du har igång dom och lyssnar så varannan-tredje dag, trots allt ca 20 timmars batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoneZ87:

https://www.reddit.com/r/bose/comments/4xy6ef/bose_qc35_anc_w...

"My quick tests seem to show that you can play audio via the cable while charging, but not use Bluetooth or ANC."

Andra via google sökningar säger samma sak, går inte att köra blåtand under laddning, men du kan alltid köra laddning under tiden du sover annars som med en mobil? Beroende på hur ofta du har igång dom och lyssnar så varannan-tredje dag, trots allt ca 20 timmars batteritid.

Tack för svar!

Som jag gissade då! Nu är det ju extremfall, inte så lätt att ladda medans man lyssnar

Givetvis kommer jag ladda när jag inte använder lurarna. Det gör man ju med allt nuförtiden

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte testat. Men jag laddar inte mina så ofta, använder dem 6-7 timmar i veckan kanske. Dem laddar ju upp snabbt också så det är väl inte nått större bekymmer

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2