Fulkultur om monster och vidunder

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om monster och vidunder

I det senaste avsnittet av den sedelärande podcasten Fulkultur avhandlas ämnet monster och vidunder. Är de verkligen så hemska, eller bara missförstådda?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar frågeställningen som tas upp i Witcher-spelen och som faktiskt är direkt överförbar till vår riktiga värld - Är inte de värsta monstren människor?

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Parantes. Nu var det 28 dagar senare som hade springande zombies först (2002, Boyle) och inte Dawn of the dead. Iaf bland blockbusters...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Headman:

Parantes. Nu var det 28 dagar senare som hade springande zombies först (2002, Boyle) och inte Dawn of the dead. Iaf bland blockbusters...

Skickades från m.sweclockers.com

Haha snacka om att jag fått höra detta sedan avsnittet! Nu har jag lärt mig 😃

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MatsDahlgren:

Jag gillar frågeställningen som tas upp i Witcher-spelen och som faktiskt är direkt överförbar till vår riktiga värld - Är inte de värsta monstren människor?

Människor är olika, att ta och bunta ihop människor som om dom inte vore individer är fel och korkat. Givetvis finns det onda människor men det finns godhjärtade som inte förtjänar att bespottas. Världen har mycket ondska, men också mycket godhet. OT, nuförtiden är skräcken mer gore, SAWfilmerna etc. Finns inte många innovativa bra skräckfilmer som görs idag. Typiska skräckfilmer som görs idag är ex Rob Zombies skräpfilm 31.