Permalänk
Medlem

Får ej datorn att visa bild.

Hej!

Skulle göra en grafikuppdatering via nvidia. Det hängde sig och var tvungen att stänga datorn den hårda vägen. Nu när jag försöker starta så får jag upp Windows logga och att den laddar. Sen slutar den ladda och signalen förloras till skärmen. Men datorn är fortfarande igång så att säga.

Någon som vet hur jag kan komma ur detta så jag får bild till skrivbordet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har du ett internt grafikkort skulle du kunna ta ut ditt externa grafikkort från datorn och prova avinstallera drivrutinerna sedan plugga in externa kortet igen.

Permalänk
Medlem

Starta datorn i Felsäkert läge, använd sedan Driver Sweeper eller liknande. när detta är gjort så kan du starta som vanligt för att sedan installera dem på nytt.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Starta datorn i Felsäkert läge, använd sedan Driver Sweeper eller liknande. när detta är gjort så kan du starta som vanligt för att sedan installera dem på nytt.

Hur kan jag starta datorn i felsäkert läge? Ibland när den misslyckats starta några gånger så kommer man in i ett reperationsläge. Men det har inte inträffat.
Använder Windows 10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Blackoxy: Spamma F8 under uppstart.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

@Blackoxy: Spamma F8 under uppstart.

Tack!
Ska testa göra en återställning och se om det fungerar! Återkommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gick ej att återställa kom till 30% ungefär. Sen "ångrar återställning "

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tackar för hjälpen har fått igång datorn nu, lyckades starta datorn i felsäkert läge och kunde sedan installera ny grafik drivrutin och nu fungerar det som vanligt, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Jag tackar för hjälpen har fått igång datorn nu, lyckades starta datorn i felsäkert läge och kunde sedan installera ny grafik drivrutin och nu fungerar det som vanligt, tack!

Kul att du fick det att fungera.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|