Permalänk
Medlem

Uppgraderings hjälp

Hej, nybygget som skulle bli av sattes på paus då budgeten sprack, har fått möjlighet att köpa denna dator för 2K och undrar nu om det är värt pengarna och vad för möjligheter det finns för uppgradering.

Låda: Bitfenix Phenom Micro-ATX
PSU: Corsair TX 650W
Mobo: MSI B75MA-P45
CPU: i5 2500k
Minne: 8 GB DDR3 (oklart vad för hastighet och märke)
GPU: Asus GeForce GTX 760, 2048 Mb

Rimligaste känns att byta moderkortet kanske?
samt skrämma upp processorn så gott det går.

Permalänk
Medlem

Om du köper ett nytt moderkort så måste du köpa ny CPU och RAM också

Permalänk
Medlem

Är det för spel?
Vilka?

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Om du köper ett nytt moderkort så måste du köpa ny CPU och RAM också

Alright! Finns det möjlighet för överklockning på detta kort annars? Vill helst inte lägga pengar på ny CPU men RAM och moderkort kan jag tänka mig att uppgradera. Antar att jag behöver en bättre kylare än den stock kylaren som medföljer.

Skrivet av halojoy:

Är det för spel?
Vilka?

Mest CSGO

Permalänk
Medlem

@obedezu:

CSGO kräver mest från processorn i förhållande till grafikkortet.
Misstänker att en 2500k klarar csgo fint speciellt om man överklockar.
Youtuba CSGO + Intel i5 2500k

Permalänk
Medlem

Går ju inte säga om det är värt pengarna när du inte nämner vad du får betala för den

Men för csgo bör den datorn funka bra. Inte superduperbra men helt ok. Speciellt om du bara har en 60hz skärm.

Spelar du däremot GTA V eller The Witcher 3 eller nått annat krävande spel så är de rätt kört

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Går ju inte säga om det är värt pengarna när du inte nämner vad du får betala för den

Men för csgo bör den datorn funka bra. Inte superduperbra men helt ok. Speciellt om du bara har en 60hz skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske var otydlig, men skrev att jag kunde få den för 2K alltså tvåtusen.

Jag har en BenQ som klarar 120hz och antar att jag få ut mer fps än 150 om jag kör OC på CPUn, om moderkortet hade klarat det vilket det inte gör efter lite efterforskning.

Att hitta ett nytt mATx kort som stödjer den sockeln plus är vänligt för OC känns lite lagom krångligt, går säkert hitta begagnat iofs.

Permalänk
Medlem

@obedezu
Ah, missade de
Jag skulle nog säga att 2k är riktigt bra pris för den datorn. Visst kan de va svårt att få tag på annat mATX men alternativet är nog dyrare kan ja tänka mig (köpa helt annan dator).
För enbart cs så bör den där funka bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köpa datorn. 2.000 är ju lite.
Sen tycker jag du ska testa hur det går att spela CS-Go med datorn som den är.
Efter det kan du bestämma om det behövs uppgradering.

Vi har inte pratat om grafikkortet GTX 760 2GB.
Det sitter ju i datorn.
Jag lutar åt att du eventuellt bara uppdaterar med ett nyare grafikkort.
Sen går CS-go som en dans, och andra spel med.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4