Hjälp med antec kuler h2o 620 - Ersättning am3/am3+

Permalänk
Medlem

Hjälp med antec kuler h2o 620 - Ersättning am3/am3+

Skulle montera min antec kuler h2o 620 i min gamla amd rigg när jag märkte att jag tappat bort tillbehören (backplate & ring) till amd-kitet...Har endast kvar intel-kitet vilket hjälper mig dessvärre inget alls. Vet någon om man kan köpa detta någonstans (har kollat ebay mm utan lycka). Känns snopet att behöva köpa en ny cpu-kylare för detta ändamål. Eller vet någon någon mod man kan göra så att detta passar...? Det är ju annars en väldigt bra cpu-kylare.

Permalänk
Medlem

Hör med tillverkaren alternativ försäljare om det går att fixa

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Jygge:

Ska försöka med tillverkaren alternativ försäljare men har inga stora förhoppningar. Har varken kvitton eller kartonger...men men ska försöka. Känns som min bästa chans är att "kanske" hitta något reserv-objekt där man kan ta "överblivna" delar. Borde väl finnas kanske många sådana känns det som (populär produkt) men folk kanske slänger allt när det väl pajar. Annars får jag väl sälja den eller alternativt byta den mot någon motsvarande produkt (cooler master hyper 212 evo & be quiet! Pure Rock)om intressent finns. Kanske till och med någon vill "donera" amd-kittet (om man bara använder intel-kittet) mot någon slant :D. Men ska börja som sagt med tillverkaren & försäljare. Om någon annan har något konstruktivt förslag är jag väldig lyhörd.

Permalänk
Medlem

Fick svar här i veckan och dom "erbjöd" mig köpa amd-setet för runt 20€ + frakt på det. Känns lite som ett ocker pris. Det är ju trots allt bara 2 st plast plattor. Man kan ju köpa en hyfsat bra luft-kylare för det priset. Man man får skylla lite på sig själv här, för det är ju trots allt jag som tappat bort det. Lutar lite åt att sälja den istället. Vad kan man få för detta inkompletta set?

Permalänk
Medlem

Brukar inte Noctua ge ut gratis monterings-kitt när nya processor (socket) modeller släpps ut?

Permalänk
Medlem

Corsair skickar alltid monterings-kit, kanske testa en sådan?

Skickades från m.sweclockers.com