xbox 360 orginal hdd byte!

Permalänk

xbox 360 orginal hdd byte!

Hejsan!
Jag har köpt den versionen av 360 där det sitter en hdd på sidan av xbox samt då med 60Gb hdd men vill få större hdd, min fråga då jag ej är kunnig på detta med byte.

1. Jag har hört av en bekant att det funkar att byta med vilken 2.5 tum hdd som helst?

2. En annan säger att det måste vara en 2.5 tum speciell microsoft hdd?

Mvh Magnus

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så finns det en möjlighet att använda ett fåtal modeller av "vanliga" hårddiskar, men det innefattar en del "hackande" och medför ändå vissa begränsningar. Oavsett hur stor disk du installerar kan du exempelvis bara utnyttja ett utrymme motsvarande den största officiella xbox360-disken (tror det är 500GB).

Varför inte bara köra på en extern USB-disk? Tror upp till 2TB stöds där.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraggelmange:

Hejsan!
Jag har köpt den versionen av 360 där det sitter en hdd på sidan av xbox samt då med 60Gb hdd men vill få större hdd, min fråga då jag ej är kunnig på detta med byte.

1. Jag har hört av en bekant att det funkar att byta med vilken 2.5 tum hdd som helst?

2. En annan säger att det måste vara en 2.5 tum speciell microsoft hdd?

Mvh Magnus

"HddHackr can modify a WD drive for use in an xBox. It edits two firmware modules so that the WD drive then identifies itself as an xBox compatible HDD. If you ever wish to revert to the drive's original condition, you MUST save the UNDO.BIN file. " saxat från tomshardware

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

"HddHackr can modify a WD drive for use in an xBox. It edits two firmware modules so that the WD drive then identifies itself as an xBox compatible HDD. If you ever wish to revert to the drive's original condition, you MUST save the UNDO.BIN file. " saxat från tomshardware

Som ovan, om vi snackar interna drives. Det är alltså 2.5" WD-drives som gäller, Scorpio Blue var populära när det begav sig. Har för mig HDDhackrs readme listar kompatibla dito.

Värt att nämna är också att HDDhackr kan vara lite lätt känsligt med vilken SATA-controller du använder, det funkar inte riktigt med vad som helst. Det är vidare meningslöst att använda något större än 320 GB om jag minns siffrorna rätt, vad HDDhackr gör är att skriva firmware rippad från en "officiell" disk, och de största sådana som fanns var på just 320 GB. Använder du en större disk får du bara ut 320 GB.

Vill du ha mer lagringsutrymme får du hacka konsolen (RGH eller liknande, glöm Live om du gör det), om det inte går att köra större diskar via USB numera.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!