Netflix får offline-läge i Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Netflix får offline-läge i Windows 10

Efter att tidigare endast funnits tillgängligt för Android och IOS uppdaterar nu Netflix sin app för Windows 10 med stöd för att ladda ner utvalt innehåll från strömningstjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

Mycket bra! Kul att det görs lite framsteg på streamingtjänsterna. Mer utbud och mycket snabbare nu då bara...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Mycket bra! Kul att det görs lite framsteg på streamingtjänsterna. Mer utbud och mycket snabbare nu då bara...

Och stöd för Kodi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Och stöd för Kodi!

Skickades från m.sweclockers.com

Sömlöst stöd i kodi/plex hade varit riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Skiter ändå i Netflix, utbudet här i Sverige är under all kritik...

Permalänk
Medlem

Superbra för oss som kör Netflix till ungarna på Windows 10 plattor.

Permalänk
Medlem

Synd bara att allt ram minne försvinner med windows 10 appen bara. Eller det är kanske fixat nu?

Permalänk
Medlem

@DozeN: Varför kör du inte US Netflix då?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Skitbra för mig som ibland reser ganska sent hemåt med jobbet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Inaktiv

Ett litet steg i rätt riktning. Sedan kan man ha delade åsikter om bara windows10, men en stor del av användarna som kör laptops har detta operativsystem idag. -Stationär, ja då har man ofta fast uppkoppling.

Jag tycker också utbudet är dåligt, för mycket utdragna och innehållsfattiga serier, men det är väl en ren smaksak och det handlar om hur mycket fritid man har.

Permalänk
Medlem

Så när kommer en vettig filmtjänst med samma möjlighet att ladda ned lokalt (samt bra 5.1 ljud och bluray kvalitet på bild /3D osv)???

Skulle vara roligt om filmindustrin vill komma in i 2000-talet någon gång snart och leverera en tjänst folk vill ha istället för att försöka sälja plastskivor för 200 SEK styck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@DozeN: Varför kör du inte US Netflix då?

Netflix stoppade förra året möjligheten att använda tjänster som gör att det ser ut som man är i USA. Eller har någon kommit på ett sätt att komma runt blocken? Jag blev missnöjd när de började blocka det men tycker det finns rätt mycket bra serier på svenska Netflix ändå nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid bra med offline läge speciellt om man åker tåg och hamnar i tunnlar och man tappar Wi-Fi på tågen även surfen dör oftast i tunnlar så kan man ladda ner par avsnitt så kan man sitta se det offline under resan.

Permalänk
Medlem

@Ixos: Svar på din fråga: Allt det där finns redan (och jag skojar inte) men du kan inte komma över det via lagliga kommersiella tjänster, det har vi medieindustrin att tacka för...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Skiter ändå i Netflix, utbudet här i Sverige är under all kritik...

Tycks vara bättre utbud i Finland

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Skiter ändå i Netflix, utbudet här i Sverige är under all kritik...

Klart det saknas mycket, men följer många serier där och ibland hittar man någon film, så jag tycker det är bättre än inget då det är nästan lika smidigt som olagliga tjänster.

Aja, bra detta tycker jag, ett steg i rätt riktning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

@Ixos: Svar på din fråga: Allt det där finns redan (och jag skojar inte) men du kan inte komma över det via lagliga kommersiella tjänster, det har vi medieindustrin att tacka för...

Det var ju precis det som var min poäng

Spelindustrin och Musikindustrin har redan accepterat nedladdning/streaming i bra kvalitet som distributionssätt och där finns flera bra tjänster att välja mellan, så vad är problemet för Filmindustrin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Netflix stoppade förra året möjligheten att använda tjänster som gör att det ser ut som man är i USA. Eller har någon kommit på ett sätt att komma runt blocken? Jag blev missnöjd när de började blocka det men tycker det finns rätt mycket bra serier på svenska Netflix ändå nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det blev så att det går, men att du då riskerar att bli avstängd eller värre.

Svenska Netflix är okey. Jag hittar iaf alltid något att se där.
Mer vore såklart tacksamt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Håller med om att utbudet hos Netflix kan bli bättre, men ändå ett bra steg i rätt riktning!

Har aldrig prenumererat på deras tjänst (mer än testkonto), men kommer nog att bli aktuellt att köra på prov ett tag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Finns det ett enkelt sätt att jämföra utbudet mellan de olika tjänsterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ixos: Sorry, trodde för en stund att du var seriös.
Ja exakt, dock finns mer att önska även där, men läget är iaf. "hållbart" och det utvecklas i positiv riktning.
Nu snackar vi åratal av framgång och rejäla inkomster för aktörer inom båda kategorierna Spel och Musik som valt ett digitalt distributionssätt.
Men Filmindustrin är fortsättningsvis ett sorgligt kapitel för sig, självmant förvisade till skamvrån p.g.a. sin inskränkta envishet.
Personligen tror jag att de har ett uppdämt kontrollbehov och att de är rädda för att konkurrens skulle tvinga dem att sänka sina priser och att färre skulle gå på bio... Sättet de försvarar sin nuvarande marknadsstrategi verkar likna ett sätt att värna om bokbindarnas riksförbund när det kommer till distributionen av e-böcker.
Regionlåsning lär ju inte vara något gångbart på digitala kopior, även om de försöker sig på sådana metoder med Netflix och andra aktörer.
Oavsett betraktas Internet fortfarande som en "ny marknad" av de gamla stofilerna som regerar filmbolagen.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Regionlåsning lär ju inte vara något gångbart på digitala kopior, även om de försöker sig på sådana metoder med Netflix och andra aktörer.
Oavsett betraktas Internet fortfarande som en "ny marknad" av de gamla stofilerna som regerar filmbolagen.

Det jag tycker är mest anmärkningsvärt är att TV serierna till viss del mera har omfamnat digital distribution (streaming iofs men iaf), och som ett resultat av detta håller på att stjäla film industrins marknad från dem ( utan att filmindustrin ens verkar förstå det själva ).

Det finns en anledning att vi tittar på serier som Game of Thrones eller Sherlock med högprofil filmstjärnor och film budget per avsnitt numera istället för att se på film.

Spelindustrin stjäl också en hel del marknad från filmindustrin, många spel idag har högprofil filmskådelsepare och korta kampanjer med ordentligt med förinspelade filmatiska mellansekvenser och linjär story i film-regi. I princip samma upplevelse som att se en film ( fast du får 6 timmar för 450 SEK istället för 2 timmar för 150SEK ).

Permalänk
Medlem

Tyvärr är ju deras offline funktion fullkomligt värdelös endå, provade den när vi skulle resan bort en vecka och laddade ner en säsong Alfons åberg till grabben, redan efter en dag så var det ett flertal avsnitt som ej gick att titta på igen. Då Netflix har obefintlig information exakt hur offline läget fungerar så kan det vara så att man inte kan se samma sak flera gånger, man kan ju tycka att det borde vara som på viaplay där det är en begränsad tid som programmet går att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Finns det ett enkelt sätt att jämföra utbudet mellan de olika tjänsterna?

https://www.vodeville.se
https://www.vodeville.se/jamfor-tjanster

Kollar en del på både Netflix och Viaplay här, men ingen av tjänsterna är något vidare för just film. På ett par veckor har man redan sett allt intressant, utan det är serierna som gör att man kommer tillbaka vecka efter vecka (såvida det inte är uppehåll mellan säsongerna).

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Det jag tycker är mest anmärkningsvärt är att TV serierna till viss del mera har omfamnat digital distribution (streaming iofs men iaf), och som ett resultat av detta håller på att stjäla film industrins marknad från dem ( utan att filmindustrin ens verkar förstå det själva ).

Det finns en anledning att vi tittar på serier som Game of Thrones eller Sherlock med högprofil filmstjärnor och film budget per avsnitt numera istället för att se på film.

Spelindustrin stjäl också en hel del marknad från filmindustrin, många spel idag har högprofil filmskådelsepare och korta kampanjer med ordentligt med förinspelade filmatiska mellansekvenser och linjär story i film-regi. I princip samma upplevelse som att se en film ( fast du får 6 timmar för 450 SEK istället för 2 timmar för 150SEK ).

Vad pratar du om? det är inte ens jämförbart! Jag kan inte sitta och slötitta på ett spel som kräver min uppmärksamhet är på topp och om jag misslyckas inte kan komma vidare i storyn.Jag skulle aldrig välja ett spel över en film/tv-serie där jag förut i dessa situationer ville se en film eller tv-serie.

Permalänk
Medlem

Dem kan ju ta ändra så man kan använda netflix utan att behöva starta om datorn om man har mer än 120HZ..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@dagas: Jag kör fortfarande Netflix US. Pratade även med svenska nextflix supporten angående mitt US netflix abonnemang.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd

Det är ju bra men finns en gratis app med liknande namn på Windows store och dom har minst lika stort utbud som Netflix, förvånad att Windows store tillåter appar som inte har copyrights och detta överlag i hd kvalité, man kan göra listor som i Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

https://www.vodeville.se
https://www.vodeville.se/jamfor-tjanster

Kollar en del på både Netflix och Viaplay här, men ingen av tjänsterna är något vidare för just film. På ett par veckor har man redan sett allt intressant, utan det är serierna som gör att man kommer tillbaka vecka efter vecka (såvida det inte är uppehåll mellan säsongerna).

Har även funderat på Viasats tjänst som alternativ till Netflix (eller komplement).

Vilken är du mest nöjd med, och om du vilken skulle du köra om du valde bara en av de?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/