Fler än 3 chassi fläktar på Gigabyte B350 Gaming moderkort?

Permalänk
Medlem

Fler än 3 chassi fläktar på Gigabyte B350 Gaming moderkort?

Har nyss köpt nytt chassi samt ett moderkort och CPU, har just nu 3 fläktar i chassit, 1 bak och 2 fram. Hade dock tänkt stoppa in en till fläkt där fram för att få in lite mer fräsch luft till grafikkortet. Problemet jag har är att det bara är 3 uttag till fläktar på mitt moderkort (4 med cpu). Har dock ett till uttag till CPU fläkt/pump, går det fint att använda det till en chassi fläkt? Finns det något annat smidigt sätt att plugga in en till fläkt?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@Akaiko: Skaffa dig en fanhub eller en fansplitter

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akaiko:

Har nyss köpt nytt chassi samt ett moderkort och CPU, har just nu 3 fläktar i chassit, 1 bak och 2 fram. Hade dock tänkt stoppa in en till fläkt där fram för att få in lite mer fräsch luft till grafikkortet. Problemet jag har är att det bara är 3 uttag till fläktar på mitt moderkort (4 med cpu). Har dock ett till uttag till CPU fläkt/pump, går det fint att använda det till en chassi fläkt? Finns det något annat smidigt sätt att plugga in en till fläkt?

Tack på förhand!

Japp, går alldeles utmärkt att koppla in en fläkt på CPUfan

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Skaffa adapter och plugga in rakt i PSU annars, inget som säger att du måste gå via brädan. Funkar dock bäst om du kör icke-pwm förstås.

Permalänk
Medlem

Då bör alltså det enklaste vara att helt enkelt trycka in den i andra CPU fan uttaget?

Tack för alla svar!