Viaplay vs Netflix vs annat?

Permalänk
Medlem

Viaplay vs Netflix vs annat?

Vilken sida skulle ni rekommendera och varför?

Permalänk
Medlem

netflix, bäst utbud bäst mjukvara.
viaplay. en jekla massa svenska program. bra mjukvara
hbo , bra serier, sämsta mjukvara. Kan inte hoppa till nästa avsnitt utan plug-in tex,.

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem

All of the above.

Skämt åsido jag har både netflix och viaplay (genom svärfar på viaplay)

Jag personligen nyttjar bara Netflix och har alldeles för mycket att titta på som det är.
Jag tror på plattformen Netflix på sikt, Men beroende på vad man själv är intresserad av/vill tittat på så är det, det som bestämmer vilken tjänst man ska ha. och tittar man brett som jag gör så bör man ha allt.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Gillar många av Netflix egna skapelser. Alla redan inarbetade varumärken samt serien av Marveltitlar som varit riktigt, riktigt bra. Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage och nu senast Iron Fist. För att inte snacka om Sense8 och Stranger Things som är helt enkelt suveräna.

PS! Har även HBO Nordic och en vacker dag ska jag se alla avsnitt av Games Of Thrones...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Netflix det självklara valet.. Enormt utbud för samma peng

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Uruselt utbud på alla tjänster som finns i hela världen. Jag skulle bli totalt ruinerad om jag skulle prenumerera på allt man måste prenumerera på för att få tillgång till allt jag vill se.
Därför röstar jag på "annat" och inväntar ett vettigt allternativ. Lär få vänta livet ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Uruselt utbud på alla tjänster som finns i hela världen. Jag skulle bli totalt ruinerad om jag skulle prenumerera på allt man måste prenumerera på för att få tillgång till allt jag vill se.
Därför röstar jag på "annat" och inväntar ett vettigt allternativ. Lär få vänta livet ut...

Måste vara surt när hela världen är emot en. Alla tjänster är kass och inga alternativ duger. I beg to differ, har säkert listat runt 100 timmar i Netflix för den löjligt låga kostnaden av 99:-/mån.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Uruselt utbud på alla tjänster som finns i hela världen. Jag skulle bli totalt ruinerad om jag skulle prenumerera på allt man måste prenumerera på för att få tillgång till allt jag vill se.
Därför röstar jag på "annat" och inväntar ett vettigt allternativ. Lär få vänta livet ut...

Nejdå det finns redan massor att hämta. skaffa en Raspberry Pi och släng in Kodi krypton med addons som exodus etc.vill du ha det på datorn så fungerar det att installera det på den med. sen har du mer än du kan önska dig

https://www.youtube.com/watch?v=byOaDg3yTQQ

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Inaktiv

Eftersom de brukar vara dåliga på att ge rabatt för trogna kunder gör som mig, växla mellan allihopa och få ta del av allas utbud för kostnaden av en tjänst.
*edit*
Det är dock extremt få filmer jag ser då det mesta är crap enligt mitt tycke. Grundproblemet är att det produceras få bra filmer och då går det ej göra så mycket åt saken.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni säga att Netflix har bra utbud? De har verkligen uruselt utbud. Iaf det svenska. När jag hade netflix sist hade de tamefasiken inte en enda komplett serie.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAUR:

netflix, bäst utbud bäst mjukvara.
viaplay. en jekla massa svenska program. bra mjukvara
hbo , bra serier, sämsta mjukvara. Kan inte hoppa till nästa avsnitt utan plug-in tex,.

Håller med, dock tycker jag Viaplay har bäst filmutbud.

HBO har grymma serier men tyvärr är mjukvaran sjukt dålig..

Permalänk
Medlem

Netflix med amerikanska utbudet är riktigt bra för vad man betalar

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Jag kör netflix (stora med 4k) och min roommate kör viaplay. Kör båda via PS4 pro och är helnöjd. Varvar med lite youtube.
Tror jag hade velat köra HBO / amazon också men är inte helt såld på utbudet.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Nejdå det finns redan massor att hämta. skaffa en Raspberry Pi och släng in Kodi krypton med addons som exodus etc.vill du ha det på datorn så fungerar det att installera det på den med. sen har du mer än du kan önska dig

https://www.youtube.com/watch?v=byOaDg3yTQQ

Jag kör redan kodi och har tillgång till precis allt och lite till. Men det finns inte en enda eller ens 10 lagliga tjänster tillsammans som ger hela utbudet.
Samtliga tjänster har uruselt utbud. Värre än uruselt!
Om man vill så kan man betala en hel förmögenhet varje månad för multipla tjänster men så sitter man där och undrar varför i helvete man inte får se den där filmen, eller den där serien eller den där dokumentären. Nej tack.

Permalänk
Medlem

Viaplay har bäst filmutbud, så för min del är det viaplay som rullar på hemma.
Har provat netflix, det var inget för mig. Fanns inte mycket där jag fastnade för.
HBO rullar periodvis. De har ju ändå GoT

Har aldrig mer än en tjänst åt gången. Glor inte så pass mycket så jag någonsin skulle få för mig att kasta mer pengar än jag måste i den branschen.

Är så förbannad på hur de gömmer sig bakom sin byråkrati istället för att sätta sig ner och skapa en tjänst som inte sätter konsumenten i kläm.

Förstår definitivt den som väljer olagliga alternativ. Hur kan det fortfarande vara smidigare än lagliga tjänster, 2017?

Permalänk
Medlem

Netflix alla gånger, enormt utbud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Jag kör redan kodi och har tillgång till precis allt och lite till. Men det finns inte en enda eller ens 10 lagliga tjänster tillsammans som ger hela utbudet.
Samtliga tjänster har uruselt utbud. Värre än uruselt!
Om man vill så kan man betala en hel förmögenhet varje månad för multipla tjänster men så sitter man där och undrar varför i helvete man inte får se den där filmen, eller den där serien eller den där dokumentären. Nej tack.

Nej så är det tyvärr, lagliga tjänsterna är under all kritik idag.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Är oerhört irriterad på Viaplay för tillfället och skulle därför inte rekommendera någon levande att betala för deras VOD. Anledningen är att en sådan enkel sak som att instruera videouppspelaren att ej mata på och spela upp nya avsnitt helt enkelt inte finns. ”Än”, enligt deras support. Avgå alla! Så sjukt störande. Börjar ju för bövelen bli gammal och kan inte halvligga alltför skönt på soffan efter dagsverket och samtidigt hålla mig vaken. Har man somnat så får man med Viaplay därför spendera tid på att hitta vilka avsnitt som har spelats upp under ZzZzZzzz. Viaplay erbjuder heller inte användarprofiler. Vad gäller utbudet som sådant är det ganska Ok.

Netflix har fler inställningar för videouppspelaren och helt Ok utbud, ståuppkomikers "Netflix Comedy Special" bland annat. Netflix erbjuder även att sätta upp användarprofiler som har egna favoritlistor samt håller koll på betyg och vad man har tittat på, osv. Man kan även få väck olämpligt innehåll för barn på deras användarprofil.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Kör på Netflix här hemma. Tycker utbudet räcker och blir över, känns som det blivit betydligt bättre utbud än för ett par år sen.
Tycker det är väldigt smidigt att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl9466:

Vilken sida skulle ni rekommendera och varför?

Bra fråga! Har funderat på exakt samma val, och vill helst inte betala för bägge tjänsterna löpande varje månad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Viaplay har bäst filmutbud, så för min del är det viaplay som rullar på hemma.
Har provat netflix, det var inget för mig. Fanns inte mycket där jag fastnade för.
HBO rullar periodvis. De har ju ändå GoT

Har aldrig mer än en tjänst åt gången. Glor inte så pass mycket så jag någonsin skulle få för mig att kasta mer pengar än jag måste i den branschen.

Är så förbannad på hur de gömmer sig bakom sin byråkrati istället för att sätta sig ner och skapa en tjänst som inte sätter konsumenten i kläm.

Förstår definitivt den som väljer olagliga alternativ. Hur kan det fortfarande vara smidigare än lagliga tjänster, 2017?

Viaplay bäst filmutbud, Är väl lika sannolikt som att månen är gjord av ost

Tycker det mesta med Viaplay suger, Några enstaka bättre filmer som man har sett långt innan de fanns på Viaplay, och massor av usla B filmer.
TV serier finns det nog ingen där jag vill se eller följer.

Förutom ovan så har Viaplay bara 720p samt inget 5.1 ljud och ännu mindre DTS ljud, att Ljudet är 5.1 DTS + 1080p är ju nästan krav tycker jag.

Skulle inte ge en ända spänn för att ha Viaplay en så här usel tjänst bör vara gratis!!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Har haft alla de "stora" streamingtjänsterna till och från under en lång tid, men det är bara Netflix som jag har använt kontinuerligt sedan det kom till Sverige. Varför? Jo för att de har bäst helhetsutbud samt bäst programvara i både mobil och tv/dator.

Visst att det tar ett tag för de nya säsongerna att komma hit, men har jag brådis så kör jag VPN till USA eller UK så finns det mesta. CMore är skit och HBO likaså. Viaplay är ok för sport, men inget mer.

Permalänk
Medlem

Någon som kör Amazons tänst? Hur fungerar den i dagsläget?

Permalänk

Kör både Netflix och HBO, men vissa serier kräver att jag besöker det gamla skeppet fortfarande tyvärr. Film tittar jag knappt bara de nyaste på bio ibland.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Hur kan ni säga att Netflix har bra utbud? De har verkligen uruselt utbud. Iaf det svenska. När jag hade netflix sist hade de tamefasiken inte en enda komplett serie.

De har bra utbud. Kan absolut bättras, men även jag som ser för mycket serier för mitt eget bästa via alternativa kanaler
ser mycket via netflix.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Samtliga tjänster är ganska värdelösa. Netflix 4K HDR ser ut som ut som en 720p serie ripp.
Alla tjänsterna har långt kvar innan dom kan utmana gamla goda TPB.

Spotify har lyckats (musik alltså), men film och serier är långt långt efter i både kvalitet och release datum vilket får folk att söka sig på "andra vägar"

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Viaplay har "vuxenfilmer"
Brukar hoppa mellan samtliga tjänster lite då och då, beroende på ev. aktuell serie.

Permalänk
Medlem

Finns det "svenska" sidor som erbjuder surroundljud?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

För 10 år sedan körde man ju alltid olagligt, men idag har jag Spotify, Netflix, Amazon och ibland även Viaplay eller C More (pga sport). Visst, finns en poäng som några gör angående pris och utbud men vi är på rätt väg känner jag när det gäller nya streamingtjänster. Är man intresserad av film, tv och musik tycker jag man ska, om man har ekonomin, betala för det. Säg upp dyra tv-abonnemang och låt era fritidsintressen få kosta lite. Att få absolut allt inklusive dom nyaste biofilmerna för en hundring kan man ju glömma, skulle aldrig fungera.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av följande play tjänster:
Canal Digital
Viaplay
Netflix
HBO
C More

täcker dom flesta av mina behov - sen är det kanske någon serie som man streamar då den inte sänds på svenska sidor.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V