Spela PS4 med mus & tangentbord på bästa sätt (Battlefront)

Permalänk
Medlem

Spela PS4 med mus & tangentbord på bästa sätt (Battlefront)

Spelar för nuvarande på PC men har även Battlefront på PS4 och då det är mycket färre som spelar på PC börjar det bli svårare att hitta games på PC samt att jag har stora problem med stream snipers som förstör mina streams på PC (vissa t om cheatar vilket gör att jag får quitta streams då EAs anti-cheat system är helt värdelöst).

Har läst på lite om att spela med mus och tangentbord på PS4 och förstår att jag inte kommer att få exakt samma känsla som på PC men spelar hellre med mus och tangentbord än kontroller oavsett, de olika lösningar jag sett är att antingen köpa en officiell Hori Tactical Assault Commander 4 (cirka 1000kr), CronusMax Plus som man kopplar via PCn på något sätt (600kr) eller typ en XIM4 som verkar kosta närmare 2000kr om man ska få tag på den i Sverige. Har någon erfarenhet av dessa och hur bra de fungerar? TAC verkar vara det enklaste då det är officiellt av Playstation men jag vet inte hur bra det skulle fungera jämfört med att köpa en converter som använder min vanliga mus och tangentbord.

Om någon har erfarenhet av några av dessa eller om det finns andra lösningar så uppskattas det!

Permalänk
Medlem

Du gnäller på fuskare på PC men vill skaffa dig fördel på konsol genom att köra mus och tgb?

Lär dig spela med kontroll eller håll dig till PC

Säger det även för sin egen skull. Vad är nöjet med att vinna när man vet att man gjort det genom att ha en fördel mot övriga spelare?

Skickades från m.sweclockers.com