Designa om Crucial MX300 och vinn 525 GB SSD-lagring eller 16 GB DDR4-minne

Permalänk
Melding Plague

Designa om Crucial MX300 och vinn 525 GB SSD-lagring eller 16 GB DDR4-minne

Efter en fullspäckad start på året går många i uppgraderingstankar. Nu vill Crucial ge hjälp på traven med en ny tävling, där kreativa medlemmar får chansen att vinna en SSD på 525 GB eller 16 GB DDR4-minne.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vem som blir först med att gnälla över antagandet att krävs artistiska färdigheter för att klara uppgiften?

Kul med ännu en tävling... synd bara att man saknar tillräckligt med incitament. Borde vara mer sådant.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Intressant, undra hur ihålig en sådan hårddisk är, vilket skulle innebära att det går att göra unik design.

Permalänk
Avstängd

Aluminium borstat hölje, med dess logga..stilrent och snabbt.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem

Hur många RGBs kan man få in på en 2.5" drive?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undrar vem som blir först med att gnälla över antagandet att krävs artistiska färdigheter för att klara uppgiften?

Kul med ännu en tävling... synd bara att man saknar tillräckligt med incitament. Borde vara mer sådant.

Jag är varken duktigt eller artistisk men skulle gärna göra ett försök. Får dock inte ställa upp på dessa tävlingar så det får väl du göra istället? GIMP är gratis och google är din vän! Jag skulle inte vilja delta för priset utan mest för att det är skoj att leka med redigering.

Ser framemot alla bidrag från Sweclockarna!

Skrivet av Klena:

Aluminium borstat hölje, med dess logga..stilrent och snabbt.

Har 4st BX200, det är jättelätt att bara dra loss etiketten på SSD:n så blir den toksnygg.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hoppas man måste göra "eget" material så inte folk börjar sno bilder från internet eller skit och kör på.. Tävlingen måste ju ändå innehålla någon som hellst upphovsrättsdel.

LÄTTT jag ska göra nått då jag kommer hem

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undrar vem som blir först med att gnälla över antagandet att krävs artistiska färdigheter för att klara uppgiften?

Kul med ännu en tävling... synd bara att man saknar tillräckligt med incitament. Borde vara mer sådant.

**Ironi**
Nä vet du vad. Nu känner jag mig kränkt när du menar att inte alla kan få ett pris! Jag tycker alla har lika värde för detta, oavsett kunskap. Jag tycker priset ska lottas ut eller ännu bättre kvoteras in till de som vunnit minst.

Om du inte håller med mig är du kunskaps-rasist och en dålig människa!
**Ironi/**

OT: Lycka till ni kreativa människor som med ert slit bidrar till en bättre värld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undrar vem som blir först med att gnälla över antagandet att krävs artistiska färdigheter för att klara uppgiften?

Kul med ännu en tävling... synd bara att man saknar tillräckligt med incitament. Borde vara mer sådant.

Går det lika bra att gnälla över att priset är en struntsumma jämfört med vad en anställd designer skulle få för utfört arbete?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirazy:

Går det lika bra att gnälla över att priset är en struntsumma jämfört med vad en anställd designer skulle få för utfört arbete?

Ja, det räknas. Gnäll som gnäll

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Lite otydligt. Designar man klistermärket eller även chassiet? Vilka riktlinjer har man att följa på chassiet isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag är varken duktigt eller artistisk men skulle gärna göra ett försök. Får dock inte ställa upp på dessa tävlingar så det får väl du göra istället?

Det skulle vara roligt... men jag kan gå och fundera så länge innan jag slår till att tävlingen troligtvis är över och priserna utdelade sedan länge innan jag ens hunnit sätta penna mot pappret, bildligt talat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Hur många RGBs kan man få in på en 2.5" drive?

Tryck dit en 4K mobilskärm

Permalänk
Geeks
Mediasäljare
Skrivet av Aleshi:

Lite otydligt. Designar man klistermärket eller även chassiet? Vilka riktlinjer har man att följa på chassiet isf?

Endast klistermärket ska designas.
"Slutresultatet måste innehålla SSD-enheten och ha logotypen synlig. Endast klistermärket ska designas om, inte själva chassit. Ändringar i Crucials logotyp är inte tillåtna."

Permalänk
Skrivet av Alpock:

Endast klistermärket ska designas.
"Slutresultatet måste innehålla SSD-enheten och ha logotypen synlig. Endast klistermärket ska designas om, inte själva chassit. Ändringar i Crucials logotyp är inte tillåtna."

Så här ser mitt bidrag ut, funkar det?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Intressant, undra hur ihålig en sådan hårddisk är, vilket skulle innebära att det går att göra unik design.

525GB-modellen är ungefär halvtom (eller halvfull?), de större modellerna har större kretskort. Fast nu var det iofs. bara klistermärket som skulle designas.

Permalänk
Medlem

Vi provar väl lite enkelt. Och ser hur det blir.

Crucial MX300

Permalänk

Kan jag fysiskt designa klistermärket på min 275gb modell istället?

Permalänk
Medlem

Får man designa om klistermärkets ramar och bakgrund för texterna och loggan (menar texturen/färgen)? Blev lite fundersam när bara bilden på klistermärket var borttaget och ingen annan variant fanns i PSD-filen.

Permalänk
Medlem

Alla använda bilder ligger under Creative Commons CC0 licens som menar att man får kopiera, modifiera, distribuera och framföra verket, även i kommersiellt syfte, utan att fråga om lov.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

jag skall skona alla här inne från mina paint kunskaper, men lycka till ni som kan! blir kul att se vilka snygga designer folk klurar ut

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Får man skicka in flera bidrag?

Permalänk

http://i.imgur.com/1Zodq7f.jpg

Permalänk
Medlem

@circleSquared: snyggast hitintills!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Får man ändra storleken och formen av klistermärket?

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag!

Vafasen är det med länken då..

http://imgur.com/a/dqhPW

Permalänk
Medlem

Antar att jag kommer med mitt "jag avskyr kladdiga designer" som vanligt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Med tanka på att jag ej har någon bild redigerings kunskap tycker jag ändå att mitt första försök blev ganska bra ändå, feedback uppskattas!

http://imgur.com/a/JVXZY

Permalänk
Medlem

Lite over the top.
Crucial

Permalänk