Kan man använda en fjärrkontroll till Plex på Freenas?

Permalänk
Medlem

Kan man använda en fjärrkontroll till Plex på Freenas?

Hej

Jag har en Freenas med Plex i rummet bredvid vardagsrummet och använder en Chromecast för att få bild på TV:n.

Jag är numera trött på alla fjärrkontroller som krävs och funderar på att köpa en multifjärr.
Kan jag på något sätt få det att fungera? Har testat att googla lite men hittar ingenting vettigt tyvärr.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Vilken bra fråga! Jag har ingen aning, men jag tycker det låter svårt. Du vill ju isf ha en fjärrkontroll som pratar med din server (via BT antar jag) och som i sin tur pratar med ditt Plex-jail. Har du provat Plex-appen, den går att använda som fjärrkontroll, och jag vet att det inte är lika smidigt som att ha allt på samma dosa -- men telefonen lär du väl ändå sitta och fippla med?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Logitech Harmony skall ha en Bluetooth profil för PLEX.
https://support.myharmony.com/en-no/harmony-experience-with-p...

Hur bra det fungerar har jag dock ingen aning om.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk

med telefonen kan du styra plex på vilken tv som helst (blir som en stor fjärr, upp,ner,vänster,höger och enter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimhonky:

med telefonen kan du styra plex på vilken tv som helst (blir som en stor fjärr, upp,ner,vänster,höger och enter).

mjo, fast jag sökte en multifjärr till alla mina enheter, inte bara till plex.

Men men... Det slutade med att jag köpte en raspberry pi som plexklient (och spelemulator) samt en Logitech Harmony Companion.

Det enda jag saknar nu är ett eluttag som fungerar tillsammans med fjärrkontrollen, men de flesta som finns fungerar inte alls eller kräver att man köper till en sak till fjärren, något jag inte är villig att göra.

Så om någon råkar veta någon pryl jag kan sätta i eluttaget för att låta fjärren styra on/off så vore jag tacksam.