Köpa nytt headset, behöver råd & tips

Permalänk

Köpa nytt headset, behöver råd & tips

Tjena!

Micen på mitt Steelseries Siberia v2 slutade fungera nu efter 2 år så jag är ute efter ett nytt headset.
Jag har varit skitnöjd i övrigt med mitt headset och tänkte köpa ett nytt likadant men dessvärre verkar det inte vara många som säljer det längre eller så är de överpris för en så gammal produkt.

Hittade dock detta headset som är sjukt billigt:
https://www.inet.se/produkt/6300338/steelseries-siberia-200-v...

Är Steelseries siberia v2 och Steelseries Siberia 200 i princip samma headset?
Är det värt att köpa Siberia 200 för en så billig peng eller ska man lägga några hundringar till o köpa något annat?
Är villig att lägga max 600-700kr på headset.

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk

@TrackN: Tack för tipset, dock lite dyra för min smak

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

@traklennart: Tack för tipset, dock lite dyra för min smak

Då blir du nöjd med steelseries lurarna, för 350kr får man sällan något bättre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

@Cruentusa: Nej det är klart. Men jag är villig att lägga ca 700kr på nytt headset om man får något som är betydligt bättre än steelseries lurarna. Men om nu siberia 200 är lika bra som mitt gamla siberia v2 är/var så är jag nöjd! Har inte riktigt fått det bekräftad nånstans. Hittar ingen bra recension eller jämförelse mellan dom.

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

@traklennart: Tack för tipset, dock lite dyra för min smak

De går att få billigare, jag gav 449kr för dom när komplett hade nått erbjudande. Håll bara utkik. Jag är toppen nöjd med dom, kan sitta i 15h+ utan att ens känna dom på huvudet och det är riktigt bra gamingljud om man stänger av det virtuella 7.1. Dock saknas lite bas, vilket siberia har för mycket av å andra sidan.

Tycker lätt dom är värda 750kr som de kostar idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Ljud*
/modertor

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Fextreme_fa: Jaha okej får hålla utkik efter erbjudanden, inte direkt så jag har bråttom med headset. Men hur är ljudisoleringen i dom? Håller dom ute mycket ljud?

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

@swetox: Jaha okej får hålla utkik efter erbjudanden, inte direkt så jag har bråttom med headset. Men hur är ljudisoleringen i dom? Håller dom ute mycket ljud?

Ja dom håller ute mycket ljud och läcker inte alls ut så mycket ljud heller, kolla ressencionerna på prisjakt, men tror att den övergripande bilden är rätt delad. Bra byggkvalitet, sköna, bra mic, bra ljudisolering, dock klen bas och kanske en ljudbild mer vinklad mot gamers och inte så mycket för musik. => De flesta som spelar med domar nöjda, de som köper dom för musik är inte nöjda (men vem köper headset för musik?)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fextreme_fa:

Ja dom håller ute mycket ljud och läcker inte alls ut så mycket ljud heller, kolla ressencionerna på prisjakt, men tror att den övergripande bilden är rätt delad. Bra byggkvalitet, sköna, bra mic, bra ljudisolering, dock klen bas och kanske en ljudbild mer vinklad mot gamers och inte så mycket för musik. => De flesta som spelar med domar nöjda, de som köper dom för musik är inte nöjda (men vem köper headset för musik?)

Skickades från m.sweclockers.com

Okej låter bra, får kolla närmare på dom här lurarna. Ja nä ska man lyssna på musik så finns det ju bättre anpassade lurar men jag är ute efter headset för gaming så dom duger nog för mig om jag skulle köpa dom.

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

Okej låter bra, får kolla närmare på dom här lurarna. Ja nä ska man lyssna på musik så finns det ju bättre anpassade lurar men jag är ute efter headset för gaming så dom duger nog för mig om jag skulle köpa dom.

Tur man har bra minne! Vet inte om du köpt headset redan men dom är prissänkta på cdon nu till 599kr
http://cdon.se/hemelektronik/hyperx-cloud-ii-headset-gun-meta...

Skickades från m.sweclockers.com