Permalänk

Project Nevada (Ryzen)

Hej allihop,

Här presenterar jag mitt bygge Project Nevada. Jag hade egentligen tänkt att vänta tills nästa år för att bygga något nytt men i och med att AMD gjorde en return to the arena så väcktes sakta men säkert nostalgiminnena och tog mig tillbaka till mitt första "egna" bygge med en Athlon Thunderbird huserat i ett Chieftec Dragon fulltower. Tog inte många dagar förräns en Ryzen 1800X var i mina händer!

Vattenkylning med akrylrör fick här ge plats åt enkelhet där minimalt underhåll var i fokus.
Idén med detta bygge var att skapa något som är stilrent, silvrigt och med röda, vita anor.
Detta bygge ska hålla ett bra tag och ersätter alltså min trogna, men nu två år gamla "That yellow Bastard" (som också finns i galleriet här på sweclockers).

Chassi: In-Win 909 Silver
PSU: EVGA G2 1600W
MB: MSI X370 Xpower Titanium (Kuriosa: Initialt tänkt att det skulle vara ett Xpower titanium pga färgtema, dock var den slut överallt, så köpte en Crosshair VI, som brickades och blev ersatt av ett X370 MSI Xpower Titanium som kom in i lager precis då haha )
CPU: AMD Ryzen 1800X
Kylare: EKWB Predator XLC-360 (Kuriosa: Initialt Kraken X62, som dock levererade AM4 kitet först 4 veckor efter)
RAM: 32GB DDR4 3200MHz Corsair Dominator Platinum Limited Edition Chroma
GPU(s): 2 x EVGA Titan X SC (GM200 (Maxwell)) (Hängde med från förra bygget, blir VEGA när det släpps, men troligtvis då först när de släpper en "X2" version. Då får sambon ett av Titan korten och den andra åker in i HTPCn)
Övrigt: NZXT AER RGB fläktar samt LED strips med HUE+ för lite blingbling).
Custom stickers från casemod, custom PSU-kablage från Cablemod. Bågfil modifiering i chassit för att få plats med monster agget.[

Besök galleriet här

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Inte alls dumt. Klart snyggast med mattsvarta slangar när man inte kör plexirör.

Permalänk
Skrivet av EliteSweden:

Inte alls dumt. Klart snyggast med mattsvarta slangar när man inte kör plexirör.

Tackar! Håller med! tjocka svarta slangar is the way to go!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt härlig setup!
Älskar dina bakgrundsbilder! Länk till temat alternativt bilderna :)?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Skön setup!

Vad är namnet på klistermärkena föresten, är det metal logo? Tyckte det var en schysst detalj

Permalänk

@tcntad : Tack!
@EmpaS : köpta från modsticker.com, jepp samtliga metal logo! Grym kvalité! exakta namnen på de tre loggorna är:
- Asus Republic of Gamers ROG Metal Logo Sticker (Type: A - 9cm (Silver))
- Corsair Metal Logo Sticker
- EVGA Metal Logo Sticker (size M)

@Chosz :Jag samlade ihop ett gäng i 3440x1440 själv. Men jag har laddat upp dessa för dig här:
https://www.zipshare.com/download/eyJhcmNoaXZlSWQiOiI2OGFiZGN...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

clean, snyggt vad mer kan jag säga!