Hur kan Corsair Utility Engine använda så mycket ram?

Permalänk

Hur kan Corsair Utility Engine använda så mycket ram?

Hej!

Jag gick in och kollade på hur mycket ram de olika programmen använde. Och såg att Corsair utility engine använde 150 mb. Någon som vet varför corsair utility engine behöver så mycket? Eller om det bara är fel på min dator?

Permalänk
Medlem

@SoftArrow:

150 MB är inte särskilt mycket. Nej det är inget fel på din dator.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Jo, det är mycket (för det här programmet) och frågan är ställd och besvarad, inklusive hur du rättar till det på deras forum:

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=136675

That's a known issue, basically the software loads in memory all the images of the layouts instead of loading only the layout you're using. It is possible to delete the images/layouts you don't use from the program folder, that will reduce the memory used until the developers fix it properly on the software side. I don't have the keyboard yet so I can't tell you the exact path but if you search a little in your pc or in the other threads you'll find it.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk