Permalänk
Medlem

Vilken usb-c hub för Macbook Pro?

Har nyligen köpt en 13 tums Macbook pro utan touchbar och tänkte nu köpa en hubb till. Har kollat på hyperdrive och Satechi. Båda finns på Kjell och Co. Som jag förstått det kan man inte ladda genom satechi men Hyperdrive tar upp två portar. Jag har ju endast två usb-c portar på min dator och vilken tycker ni är bäst?

Permalänk
Medlem

Det går att ladda genom båda modellerna. Det beror ju helt på vad du behöver för portar, hyperdrive är en lite snyggare produkt tycker jag själv, men saknar t.ex. Nätverkskort om du behöver det. Båda två behåller thunderbolt 3. Kolla vilka portar du har behov av och välj i första hand beroende på det

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Det går att ladda genom båda modellerna. Det beror ju helt på vad du behöver för portar, hyperdrive är en lite snyggare produkt tycker jag själv, men saknar t.ex. Nätverkskort om du behöver det. Båda två behåller thunderbolt 3. Kolla vilka portar du har behov av och välj i första hand beroende på det

Jag körde på hyperdrive. Bör man koppla ur den efter användning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Valyrian: Jag skulle personligen koppla ur den ifall jag inte använde den, för att minimera risken att jag skulle råka bryta sönder TB-uttagen när jag flyttade på datorn. Har du datorn stående på ex. skrivbordet så ser jag ingen direkt anledning.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]