Logitech lanserar tangentbordet G413 Carbon

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar tangentbordet G413 Carbon

Enkelt tangentbord med egna mekaniska brytare står på menyn när Logitech visar upp senaste tangentbordet G413 Carbon, som lanseras idag i två olika färger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I like!

"Aktiveringspunkten är 1,5 millimeter ställt mot traditionella 2 millimeter"

Vad innebär det i praktiken?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Det var väldigt snyggt, åtminstone det ljusa. Men, det hade varit trevligt att se en mindre variant. Hur står sig de brytarna mot t.ex. Cherry MX? Många Logitech-tangentbord rabatteras ju för mer än halva priset, förmodligen av en anledning.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Vill så gärna byta mitt CM Storm TKL mot fullstort med bakgrundsbelysning. Men en tüsenlapp alltså. Svårt att motivera sig då. Ser fint ut i övrigt!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

+inget stört "gamer" skal utseend
+vanliga keycaps
+inget onödigt flum som rgb
+suspension key design för enklare rengörning och skydd mot spill
+kabelkanal under
+högre actuation plats

-fortfarande overpricat som bara den

Ser ut som om att de faktistk lyssnat på feedback från sidor som geekhack osv. gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

I like!

"Aktiveringspunkten är 1,5 millimeter ställt mot traditionella 2 millimeter"

Vad innebär det i praktiken?

.

Vet inte riktigt vad du menar med din fråga då det är ganska tydligt. Men du behöver bara trycka 3/4 så långt som i normala fall. Det låter kanske inte som en stor skillnad men det gör ju ändå en hel del. Vissa gillar korta slag, och andra föredrar längre. Som vanligt är det något man bör testa innan man köper.

Jag gjorde misstaget att köpa en Corsair K70 utan att testa. Bortsett från mediaknapparna så gillar jag den inte alls. :/

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@Dreijer: har kört lite olika cherry och nu logitechs egna romer g brytare och jag föredrar iaf logitechs brytare.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser snygg och minimalistisk ut... men som vanligt så ska det blaffas på en stor ful logga nånstans. Att dom aldrig lär sig.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Vet inte riktigt vad du menar med din fråga då det är ganska tydligt. Men du behöver bara trycka 3/4 så långt som i normala fall. Det låter kanske inte som en stor skillnad men det gör ju ändå en hel del. Vissa gillar korta slag, och andra föredrar längre. Som vanligt är det något man bör testa innan man köper.

Jag gjorde misstaget att köpa en Corsair K70 utan att testa. Bortsett från mediaknapparna så gillar jag den inte alls. :/

Ja, fast vad jag menar är.. skriver man fortare då, eller?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Administrativ avgift

Nyheter , nyheter om tangentbord men åh min käre Sweclockers vart är mina 1080TI recensioner?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ja, fast vad jag menar är.. skriver man fortare då, eller?

.

Ja det bör du ju göra isf, fast det handlar mer om hur lätt fingrarna dansar över tangentbordet så att säga än längden du får trycka. I det här forumet hänger det väl mest entusiaster och gamers och då är det väl inte just skrivhastigheten som är viktigast.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

I like!

"Aktiveringspunkten är 1,5 millimeter ställt mot traditionella 2 millimeter"

Vad innebär det i praktiken?

.

Innebär väl främst att knapptryckningen registreras tidigare, vilket vissa spelare kan uppskatta.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Nyheter , nyheter om tangentbord men åh min käre Sweclockers vart är mina 1080TI recensioner?

http://www.sweclockers.com/test/23481-nvidia-geforce-gtx-1080...

?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd

Ett minimalistiskt mekaniskt tangentbord
som inte behöver kosta skjortan av en!

Perfekt för mig som arbetar med tangentbordet flitigt (skriftlig
översättare) och vars Logitech K120 inte riktigt hållet måttet.

Någon som vet om tangentbordet har anti-ghosting?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Trevligt att Logitech verkar ha lärt sig att designa en produkt man slipper skämmas över att ha hemma! Undrar om Razer också tänker växa upp?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Många Logitech-tangentbord rabatteras ju för mer än halva priset, förmodligen av en anledning.

Mja, det där är en generell Logitech-grej: de har nästan alltid ett konstigt högt grundpris på sina prylar, men så säljs de till rabatterade priser väldigt ofta. (speciellt produkter som varit med ett tag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Det var väldigt snyggt, åtminstone det ljusa. Men, det hade varit trevligt att se en mindre variant. Hur står sig de brytarna mot t.ex. Cherry MX? Många Logitech-tangentbord rabatteras ju för mer än halva priset, förmodligen av en anledning.

Jag testade att knappra på ett när jag besökte elgiganten, gillade dom väldigt mycket och bra mycket tystare än Mx Cherry. Vill ju köpa ett G Pro men det finns bara i amerikansk ansi.. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

@MyRus: *Hurk Hurk eftermarknadskylar Host Host*

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Meh, alla dessa lol-ftw-1337-gamerz-tangentbord. Jag vill se en värdig ersättare till Dinovo Edge nu.
Mitt börjar sjunga på sista versen, batteritiden börjar bli allt sämre och musplattan vill ibland inte reagera på dubbelklick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Meh, alla dessa lol-ftw-1337-gamerz-tangentbord. Jag vill se en värdig ersättare till Dinovo Edge nu.
Mitt börjar sjunga på sista versen, batteritiden börjar bli allt sämre och musplattan vill ibland inte reagera på dubbelklick.

Det ser ju ut som vilket tangentbord som helst?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@andra94

Jo jag misstänkte det men

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

2 färger: svart.... och svart med 10% vit.
lixom...

Gxxx Vanilla.. ivory ..snow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det ser ju ut som vilket tangentbord som helst?

Utseendet är inte viktigt för mig.
Att det är kvalitet, funktion och användarvänligt är det viktiga.
Och inga tangentbord har kommit upp i den standarden vad jag kunnat läsa mig till.
Man vill ju gärna inte heller gå igenom 3-4 tgnt-bord för att hitta ett som passar vid slösurf i soffan.
De är ju inte gratis direkt.

Permalänk
Medlem

"Mina" är plural så gissar att han vill ha tester på andra tillverkares modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Ser hur snyggt ut som helst men hade det varit något fel med att inkludera dedikerade mediaknappar?

Permalänk

Det är väldigt likt mitt Func KB-460, ett prisvärt tangentbord med Cherry MX-brytare som dock inte går att köpa längre - antar att de vill fylla den luckan. Mitt är så dammigt så jag får sno en produktbild från nätet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Ser hur snyggt ut som helst men hade det varit något fel med att inkludera dedikerade mediaknappar?

Håller med. Det är verkligen någonting jag saknar på många tangentbord.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Beatnutz:

Ja det bör du ju göra isf, fast det handlar mer om hur lätt fingrarna dansar över tangentbordet så att säga än längden du får trycka. I det här forumet hänger det väl mest entusiaster och gamers och då är det väl inte just skrivhastigheten som är viktigast.

Alltså, det stämmer ju inte riktigt överens med verkligheten. Det är absolut inte bara aktiveringspunkten so avgör hur snabbt man skriver, vore det sant så skulle folk med billigare/sämre tangentbord skriva långsammare än de som har dyrare mekaniska tangentbord. Allt de gör i praktiken är att de ändrar skrivkänslan. Men det finns oerhört många faktorer som påverkar skrivhastighet, och aktiveringspunkt är knappast en av de viktigaste om man inte jämför med två extrema fall så som MX speed vs aktiveringspunkter som ej känns tydligt, vilket kräver att folk bottnar ut tangenten helt och hållet (vilket för övrigt många gör, vilket är därför de här med aktiveringspunkt = skrivfart bara är marknadsföring). Det handlar FRÄMST om skrivkänslan, inte skrivhastighet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Det är väldigt likt mitt Func KB-460, ett prisvärt tangentbord med Cherry MX-brytare som dock inte går att köpa längre - antar att de vill fylla den luckan. Mitt är så dammigt så jag får sno en produktbild från nätet:

https://www.techpowerup.com/img/14-05-06/Func_KB-460_02.jpg

Det finns på marknaden ännu, men under namnet Fnatics sedan de köpte upp func.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon som vet om tangentbordet har anti-ghosting?

Alla tangentbord har "anti-ghosting".

Det som spelar roll är om den antighosting-lösning de valt begränsar rollover eller inte.
Det gör det praktiskt taget aldrig på mekaniska tangentbord avsedda för spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.