Underligt problem med rPi 1.

Permalänk
Medlem

Underligt problem med rPi 1.

Slängde ihop en digital fotoram av en rPi 1 och en 7 tums-skärm och en WLAN-dongel.
Använder mig av FBI för att visa bilderna, något script för att ladda ner bilderna från DropBox och en phytonscript för en mekanisk av/på-knapp. Det finns även några rader i Crontab för att stänga av skärmen på natten och sedan sätta igång den igen på dagen.
Allt fungerar kanon när jag har den hemma.

När jag tar med mig fotoramen till mina föräldrar så börjar den bete sig konstigt. Den kan snurra och gå utan problem i ett dygn sen kan skärmen vara avstängd efter tag sen så har hela rPin nerstängd efter ett par timmar (fast ingen har rört den).
Tog då bort alla Cron-jobb så att den skulle köra 24/7 fortfarande samma problem. Allt är precis samma som hemma, samma eladapter, samma kablar. Det som skiljer är den geografiska platsen ( ) och det trådlösa nätverket.

Vad ska jag nu göra?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att något är konstigt med elkabeln. Fungerar den normalt om du tar hem den igen?

Nu vet inte jag exakt vad du har gjort för att få den att hämta bilder från dropbox och stänga av sig under nattetid. Är det möjligt att klockan går fel eller att programmeringen blir förvirrad av det nya nätverket?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det låter ju som att något är konstigt med elkabeln. Fungerar den normalt om du tar hem den igen?

Nu vet inte jag exakt vad du har gjort för att få den att hämta bilder från dropbox och stänga av sig under nattetid. Är det möjligt att klockan går fel eller att programmeringen blir förvirrad av det nya nätverket?

Det är samma kablar som använts i båda fallen.

Jag har även provat att inaktivera funktionerna att ladda ner och stänga av skärmen mm. Det där med klocka slog mig också först men när jag kör vanliga "date" kommandot så visar kl rätt tid och datum.

Tack för att du kommer med förslag

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har listat ut vad problemet är

Som jag skrev ovan. När jag kör ramen hemma så fungerar den utan problem MEN sätter jag min laddar till en äldre Lenovo-laptop i samma vägguttag så tar det mindre än 15 min så har ramen hängt sig/dött.

Så det kanske är något fel på matningen till ramen eller så behöver jag sätta något som plockar bort störningarna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.