Ramminnen och Gigabyts moderkort och Amd Ryzen

Permalänk
Medlem

Ramminnen och Gigabyts moderkort och Amd Ryzen

Hejsan

Är det någon som har byggt ihop ett system med Gigabyts moderkort, har det varit några problem med minnes hastigheter.
Vilka minne passar bra i hop med Gigabyte och vilken hastighet och märke på minnena skall man välja.

Permalänk
Avstängd

för optimal, minne med samsung B-die rekomenderas.
i övrigt ska det mesta gå bra men kan vara kinkiga över 3200mhz

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Woffen74:

Hejsan

Är det någon som har byggt ihop ett system med Gigabyts moderkort, har det varit några problem med minnes hastigheter.
Vilka minne passar bra i hop med Gigabyte och vilken hastighet och märke på minnena skall man välja.

Som ovanstående säger så är samsung-b det bästa du kan köra på, så om jag hade varit i din sits hade jag nog köpt G.Skill 14-14-14-xx 3200 MHz FlareX eller TridentZ kits.

Permalänk
Avstängd

för mer info gällande ryzen och minne kan denna post vara bra

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/66ggjd/psa_about_ryzen_...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag tackar för era svar.
Det börjar att luta åt Intel istället, det verkar som att många har problem med minnena och en annan är inte så duktig på allt som behöver göras för att få minnena att funka som dom skall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woffen74:

Jag tackar för era svar.
Det börjar att luta åt Intel istället, det verkar som att många har problem med minnena och en annan är inte så duktig på allt som behöver göras för att få minnena att funka som dom skall.

kan köpa samsung b-die funkar bra

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)