FZ testar nylanserade klassikern Planescape: Torment Enhanced Edition

Permalänk
Melding Plague

FZ testar nylanserade klassikern Planescape: Torment Enhanced Edition

Det 18 år gamla rollspelet Torment: Planescape uppdateras med en nyutgåva, vilken nu lanserats och recenseras av FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag höll på att säga att man kan också köpa originalet och modda för samma resultat, men det verkar inte som att man kan köpa vanliga versionen på GOG längre. Verkar som den här är bättre än BGEE dock.

Permalänk
Medlem

Instämmer helt i Marcus maxbetyg. Det mest välskrivna rollspelet genom tiderna.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mugen08:

Instämmer helt i Marcus maxbetyg. Det mest välskrivna rollspelet genom tiderna.

Det är där uppe med LucasArts finaste klassiker och det är inte bara av nostalgiska skäl som samma känsla inte har infunnit sig i moderna RPG.

Ibland verkar det som att begreppet "immersion" lanseras som ett nytt modeord. De flesta som fick chansen att uppleva de riktiga mästerverken under 90-talet vet sedan länge vad det innebär.

Det går att jämföra med känslan av att läsa en bra bok och sedan se filmatiseringen flera år senare, som gått loss på en miljard eller mer. Allting blir inte nödvändigtvis bättre bara för att man får se berättelsen målas upp i rörliga, realistiska bilder. Det blir inte nödvändigtvis sämre heller, men det blir definitivt en närmast ojämförbart annorlunda upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Jag höll på att säga att man kan också köpa originalet och modda för samma resultat, men det verkar inte som att man kan köpa vanliga versionen på GOG längre. Verkar som den här är bättre än BGEE dock.

Fast det är ju så fantastiskt skönt att slippa knöla med moddar

Kul grej iaf, blir nog att man plockar upp detta, helt oavsett att man givetvis har datorhörnan bestyckad med lämplig hårdvara för originalet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med. När jag köpte Planescape från GoG för ett år sedan hade jag aldrig hörts talas om spelet innan, så jag hade ingen nostalgi inför spelet eller liknande. Det var fantastiskt, riktigt rörande, mycket humor, blodigt, slaffsigt, mörkt, rubbat, fick en att nästan gråta, skratta, känna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Definitivt ett köp! Älskar gamla Fallout, Baldur's Gate o.s.v. men aldrig spelat detta av någon anledning. Kan varit detta jag har väntat på!

Nu vill jag se Fallout 2 med bättre grafik eller en version till Ipaden!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Jag höll på att säga att man kan också köpa originalet och modda för samma resultat, men det verkar inte som att man kan köpa vanliga versionen på GOG längre. Verkar som den här är bättre än BGEE dock.

Man får originalversionen bundlad med EE. Det är ju dock inget man sparar några pengar på.

Citat:

About: Planescape: Torment: Enhanced Edition includes the unaltered original version and the Enhanced Edition in one definitive collection exclusively on GOG.com. (The original version will be automatically added to your account after purchase.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Har förbeställt Enhanced Edition.
Planescape Torment är tveklöst det bästa rollspel jag nånsin lirat. Man kan ju aldrig spela ett spel för första gången igen, så Fortress of Regrets blir inte samma sanslösa chock som första gången, men jag ska definitivt ut och hälsa på Annah, Dakkon, Fall-From-Grace och Nordom igen.