Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Dec 2014

FPS spel på kurvad skräm

Undrar hur det känns att sikta på kurvad monitor, 24" eller 27". Inte ultrawide. Om man får någon känsla av att det är förvridet eller inkonsekvent.

Är sugen på en kurvad skärm då jag hittat en som möter min krav i övrigt. Osäker på hur känslan blir i ett spel som cs:go dock, om det skulle göra mig "sämre" än jag redan är

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2009

Det är säkert en vanesak, men borde inte bli någon större skillnad.

Asus P8PZ77 - Intel Core i7-2700k @ 4.5ghz - GTX 780 SLI - 480ssd - 16gb 1600mhz - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av EmpaS:

Undrar hur det känns att sikta på kurvad monitor, 24" eller 27". Inte ultrawide. Om man får någon känsla av att det är förvridet eller inkonsekvent.

Är sugen på en kurvad skärm då jag hittat en som möter min krav i övrigt. Osäker på hur känslan blir i ett spel som cs:go dock, om det skulle göra mig "sämre" än jag redan är

Det kan väl inte vara värre än att ha ställt in FOV för högt så man få fisköge effekten i alla fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2013

@EmpaS: Jag märkte ingen som helst skillnad när jag testade. Blev inte sämre på fps-spel iaf (det är nog inte ens möjligt att bli sämre än jag är)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Dec 2014

@KeepRaffing:

Kanske blir att slänga iväg en beställning då! Trist att inte elektronikkedjorna visar skärmarna med något spel igång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av EmpaS:

@KeepRaffing:

Kanske blir att slänga iväg en beställning då! Trist att inte elektronikkedjorna visar skärmarna med något spel igång

Hos Inet kan man testa olika monitorer som står uppställda ofta, men aldrig sätt en curved skärm framme och igång :/

MB: MSI Z77A-S03 (MS-7752)
CPU: Intel Core i5 3570k @ 3.40 GHz
GPU: ASUS GeForce GTX 950 2GB
RAM: Vengeance® LP Dual Channel — 4x4GB DDR3 (CML8GX3M2A1600C9)
HDD: Toshiba DT01ACA200 (2TB, 7200RPM, 64MB Cache)