Tele2 släpper Unlimited – abonnemang för obegränsad surf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag vet inte, men åtminstone i mitt så följer det med ett fritt datakort som fungerar oberoende, jag har detta till modemet och det andra till en mobiltelefon därifrån jag får och skickar SMS med huvudkortet.

Är det datakortet man numer får betala 99 kr för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joa:

Är det datakortet man numer får betala 99 kr för?

Skickades från m.sweclockers.com

Var något år sedan jag tecknade mitt, men det extra jag lagt till kostar 19:- /månad, det första (utöver telefonkortet med surf) kostade inget sist jag kollade förra månaden.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joa:

Är det datakortet man numer får betala 99 kr för?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får ingen riktig klarhet i vad som gäller vid nytecknande, men det var ju riktigt usla villkor för överflyttande av befintliga datakort.
https://www.tele2.se/support/befintlig-kund/abonnemang/datako...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ändå att byta operatör på grund av den usla täckningen här om jag inte kan använda unlimited som tidigare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skaffade detta med datakort och mobil router (Huawei).
Kommer upp i 120/20. Känns inte som någon större skillnad mot då jag hade fiber förrutom de där SMSen man får skicka ibland.

Fiber skulle vara på väg hit men IP-Only är ju lite drabbade av problem.

Roligt med äckelmannen i denna tråd som skulle "tvätta hjärnan på Tele2" om han fick hjälp av "söt blond finlandssvenska gratis". Jag förstår att Tele 2 inte ville ha med honom att göra. Det vill inte jag heller ha

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EKxA0/teleoperatoren-sa...
Om ni vill se stolpskottet

Permalänk
Avstängd

Problem jag stött på när jag kollar är att det inte verkar gå att nyteckna abonnemanget med datakorten längre, i praktiken verkar då priset landa på 6-700:- i stället för ca 500:- som med det gamla. Hela poängen med detta abonnemang är ju att man har tillgång till minst ett separat datakort utöver SIM kortet i mobilen om arrangemanget skall fungera.

Annars har jag jag haft hyfsat mottagning, inte som fiber här, men bättre än 450 bandet (som har radioskugga här), är väl inga lysande siffror man får med 4G heller just här, men antar att det gå att förbättra med externa antenner om man behöver mer tror jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AppendixSE:

Skaffade detta med datakort och mobil router (Huawei).
Kommer upp i 120/20. Känns inte som någon större skillnad mot då jag hade fiber förrutom de där SMSen man får skicka ibland.

Fiber skulle vara på väg hit men IP-Only är ju lite drabbade av problem.

Roligt med äckelmannen i denna tråd som skulle "tvätta hjärnan på Tele2" om han fick hjälp av "söt blond finlandssvenska gratis". Jag förstår att Tele 2 inte ville ha med honom att göra. Det vill inte jag heller ha

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EKxA0/teleoperatoren-sa...
Om ni vill se stolpskottet

Hoppas att jag inte verkar sexistisk nu, men Jag tyckte att det var roligt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag använder minst 7-8 gig om dagen tror jag (utan att veta, men en rakhandsuppskattnign gav ca 7 gig + saker man laddar ned intermittent) och betydligt mer när man tankar hem spel och andra program, dock använder jag det sällan på mer en en eller två enheter samtidigt och då en enhet har hög belastning har som regel den andra låg eller obefintlig last.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number