FZ testar strategispelet Warhammer 40 000: Dawn of War 3

Permalänk
Melding Plague

FZ testar strategispelet Warhammer 40 000: Dawn of War 3

Spelutveckalren Relic har nyligen lanserat den senaste delen i sin strategispelsserie Dawn of War, vilket nu testas av spelsajten FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den fick ju inte direkt full pott i recensionen men jag ser fram emot detta spelet ändå!

Sedan vet jag inte om recensenten spelat Dawn of War II eller inte för det är väldigt annorlunda mot både ettan och trean.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Testpilot

Ärligt talat gör det inte mig något alls om det inte utvecklat mycket förutom grafiken från både 1.an och 2.an.

Båda tidigare Dawn of War strategi-spelen har varit perfekta LAN/Co-op spel och ligger i min personliga favorit lista tillsammans med Red Alert 2, Generals: Zero Hour och Starcraft 2.

Ser fram emot att testa detta spel, är ett rätt stort Warhammer 40K fan!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Bra spel men jag behöver Chaos/Tyranids annars blir det tråkigt ganska fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra spel tycker jag, mycket djup i multiplayer, går inte bara att vara passiv och bygga upp enorm armé för att spöa fienden i end game. r öppen beta nu i helgen för de som vill testa innan de köper

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xans:

går inte bara att vara passiv och bygga upp enorm armé för att spöa fienden i end game.

Tyckte det var det som hände varje match jag spelade under betahelgerna?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Tyckte det var det som hände varje match jag spelade under betahelgerna?

Så blir det ju om alla gör så. Tror han menar att man kan faktiskt spöa folk som sitter passiva hela gamet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

@BadNewsBrod: Ja precis, klumpigt uttryck av mig!
Man märker när folk inte kan hantera flera små strider på kartan samtidigt och hur alla vill ha de största Elite enheterna först.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Första Dawn of War var amazing, andra spelet var rent skräp. Inge base building? Nej tack, jag vill spela ett RTS, inte något annat fjant

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Utan att vara någon större DOW-fan så är jag rätt besviken. Hade hoppats på ett renodlat RTS med go base building och mer intressanta sätt att samla resurser på. Känns som spelet saknar djup. Grafikstilen har många klagat på, ett tåg jag dock ej hoppar på.

Permalänk

Försökte testa Open Beta, men sidan vägrade låta mig registrera mig...."ditt lösenord måste var över 8 bokstäver" ...det var 12.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de var besvikna. Men halva grejen är ju känslan. Lär testa detta men är fullt upptagen med stellaris.

Skrivet av Adrenochrome:

Försökte testa Open Beta, men sidan vägrade låta mig registrera mig...."ditt lösenord måste var över 8 bokstäver" ...det var 12.

Testat skriva 8 tecken och inte 12 hehe?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hjälpsam

@Adrenochrome: ÅÄÖ?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Nepp, bara (små ) internationella bokstäver och 2 siffror.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget basebuilding? Inget köp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Synd att FZ ger det skitbetyg när de flesta IGNtidningarna (spanien, italien) har gett det 80 av 100, på metacritics har det iallafall 82, och då har bl.a Gamespot och Polygon recenserat det.

jag hoppades på fler startfactioner än 3, men det blir väl i DLCs längre fram.
jag gillar att dom har gått tillbaka mer till ettans spelstil då det var mer intressant, blir dag ett köp för mig! älskar spacemarines! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Synd att FZ ger det skitbetyg när de flesta IGNtidningarna (spanien, italien) har gett det 80 av 100, på metacritics har det iallafall 82, och då har bl.a Gamespot och Polygon recenserat det.

Vad har vad andra gett det för betyg med saken att göra? FZ ska lämna betyg efter sin upplevelse, inget annat.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: vad det spelar för roll, man vill väl att svensk media ska ge spel man är intresserade över bra betyg eller?
man måste ju trots allt vara partisk när man recenserar spel, eftersom spelet är ganska nichat så bör kanske inte någon som spelar CS dagligen recensera ett spel som DoW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

@MoNkeY-05: vad det spelar för roll, man vill väl att svensk media ska ge spel man är intresserade över bra betyg eller?
man måste ju trots allt vara partisk när man recenserar spel, eftersom spelet är ganska nichat så bör kanske inte någon som spelar CS dagligen recensera ett spel som DoW?

Hmm, osäker på om ditt inlägg är menat som skämt eller ej? "Man vill att svensk media ska ge spel man är intresserad över bra betyg" say what? Jag föredrar om de ger rättvisa betyg, baserat på sin upplevelse. Inte att de ger bättre betyg för att de tror att läsarskaran gillar tidigare spel i serien..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

@MoNkeY-05: vad det spelar för roll, man vill väl att svensk media ska ge spel man är intresserade över bra betyg eller?
man måste ju trots allt vara partisk när man recenserar spel, eftersom spelet är ganska nichat så bör kanske inte någon som spelar CS dagligen recensera ett spel som DoW?

Skrivet av MoNkeY-05:

Hmm, osäker på om ditt inlägg är menat som skämt eller ej? "Man vill att svensk media ska ge spel man är intresserad över bra betyg" say what? Jag föredrar om de ger rättvisa betyg, baserat på sin upplevelse. Inte att de ger bättre betyg för att de tror att läsarskaran gillar tidigare spel i serien..

Rätt så ärligt svar ändå. Det är ju som med AMD/Intel eller AMD/nVidia fanboys - de vill ju precis samma sak. Ja, de blir ju rentav skogstokiga om inte recensionen är "rätt"

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3