Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

Postnord behöver en kraftig förändring. Ca 30% av omsättningen går till chefslöner. Inte acceptabelt för ett företag som inte kan göra sitt jobb och har dålig arbetsmiljö.

Cheflönerna måste minst halveras, fördela mer till personal och leverans. Vilket skulle leda till nöjdare kunder.

Ja, PostNord behöver verkligen förändring.
Inför obligatoriska kurser i grundläggande matematik för de anställda. Räknesättet division verkar vara knepigt för många.

Skrivet av Kärlekstrollet:

@Jimi84: Jag är postombudsansvarig, jag pratar med deras anställda varje dag. Och ungefär var tredje vecka är det en ny person, för att den tidigare sagt upp sig. Den främsta anledningen är att de fått höra att cheferna plockat ut miljonbonusar trots att brevbärares situation blir bara värre och värre.

Hade du och postombuden varit genuint intresserade av hur det verkligen ligger till, hade ni tagit reda på exakt hur mycket som går till chefslöner/bonusar och sen dividerat de summorna på antalet anställda.
Då hade det gått upp ett ljus för er.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Ett tag sedan det hände nu, men i maj skulle det komma en bok från bokklubben och ett paket från Polen till mig. Boken vet jag ännu inte vad det hände med den, den kom aldrig till mig i alla fall. Paketet från polen gick från terminalen i Malmö raka vägen tillbaka till avsändaren som "Adressaten okänd". Jag har bott på adressen i 10 år så den borde ju fortfarande stämma kan man tycka, speciellt som allt annat kommer fram. När jag kontaktade Posten om saken var det enda de kunde komma på att jag "kanske inte markerat var jag bodde tillräckligt tydligt på dörren", undrar hur stor texten ska vara för att vara tydlig nog... Varv 2 kom i alla fall mitt paket fram, då gick det via Arlanda i stället för terminalen i Malmö... Även ersättningsboken för den jag efterlyste kom fram så småningom, sådär en månad efter originalet skulle kommit.

Skrivet av Jonathan0101:

Har ni fått en sån här lapp på era paket innan? Eller börjar dom sakta men säkert erkänna när det gått vilt till i postcentralen

http://imgur.com/a/2bv54

http://imgur.com/a/Rp4LL

Alltså det ser ju precis ut som dom rivit upp paketet, dom var snälla nog att ta en tejp bit på

//Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Många år sedan, men fick ett på ett kuvert med biocheckar i, var inte mycket kvar av kuvertet och det kom i en liten plastpåse med klistermärket på. Dock så hade jag världens tur och mina två biocheckar var helt oskadda.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr börjat få väldigt dåliga erfarenheter av Postmord nu.

För ett några månader sedan så väntade jag på ett paket från Kina. Jag kollade spårningsnumret regelbundet efter uppdateringar och kunde så följa paketet fram till Sverige. Jag förväntade mig en leverans närsomhelst, men plötsligt stod det att paketet var levererat. Jag kollade då upp några småsändningar jag hade på gång samtidigt. De följdes åt med det stora paketet och hade samtidigt också fått statusen "Levererad till mottagarens postlåda".

Jag hade bannemig inte fått några paket och trodde naturligtvis att brevbäraren hade lagt dessa i fel brevlåda. Det var sammanlagt fyra paket som fått denna status samtidigt. Jag tänkte att brevbäraren kunde minns om hen hade lagt så många paket/avier i fel brevlåda. Jag ringde posten och förklarade läget och det enda som fanns att göra var att göra en reklammation. Det skulle ta fyra veckor, minst...

Som läget var så satte jag mig ute vid brevlådan och väntade in brevbäraren. Hon förklarade då att deras paket scannades in som mottagna INNAN leverans. Det innebär då att jag aldrig kan få rätt i en reklammation hos Aliexpress om paketen slarvas bort efter att dom satt den i status "Levererad till mottagarens postlåda". Brevbäraren var dock så snäll och letade igenom bilen en extra gång, och tror ni inte att hon hittade alla paketen!!! Detta var fyra dagar efter statusändringen.

Detta hände mig alldeles nyligen också, och då dök paketet upp två veckor (!) efter leveransen fått statusen "Levererad till mottagarens postlåda". Jag funderar allvarligt på att anmäla detta förfarande till PTS, för detta snuddar på bedrägligt beteende.

//En mycket frustrerad mottagare av post

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bläckman:

Jag har tyvärr börjat få väldigt dåliga erfarenheter av Postmord nu.

För ett några månader sedan så väntade jag på ett paket från Kina. Jag kollade spårningsnumret regelbundet efter uppdateringar och kunde så följa paketet fram till Sverige. Jag förväntade mig en leverans närsomhelst, men plötsligt stod det att paketet var levererat. Jag kollade då upp några småsändningar jag hade på gång samtidigt. De följdes åt med det stora paketet och hade samtidigt också fått statusen "Levererad till mottagarens postlåda".

Jag hade bannemig inte fått några paket och trodde naturligtvis att brevbäraren hade lagt dessa i fel brevlåda. Det var sammanlagt fyra paket som fått denna status samtidigt. Jag tänkte att brevbäraren kunde minns om hen hade lagt så många paket/avier i fel brevlåda. Jag ringde posten och förklarade läget och det enda som fanns att göra var att göra en reklammation. Det skulle ta fyra veckor, minst...

Som läget var så satte jag mig ute vid brevlådan och väntade in brevbäraren. Hon förklarade då att deras paket scannades in som mottagna INNAN leverans. Det innebär då att jag aldrig kan få rätt i en reklammation hos Aliexpress om paketen slarvas bort efter att dom satt den i status "Levererad till mottagarens postlåda". Brevbäraren var dock så snäll och letade igenom bilen en extra gång, och tror ni inte att hon hittade alla paketen!!! Detta var fyra dagar efter statusändringen.

Detta hände mig alldeles nyligen också, och då dök paketet upp två veckor (!) efter leveransen fått statusen "Levererad till mottagarens postlåda". Jag funderar allvarligt på att anmäla detta förfarande till PTS, för detta snuddar på bedrägligt beteende.

//En mycket frustrerad mottagare av post

Utöver detta så har väl PostNord stängt av möjligheten att spåra paket från Kina trots att de fraktas som spåras genom världen. Antar att det är för att dom inte får en krona för att erbjuda oss svenskar detta, men tycker det är ganska onödigt och det blir ju precis som i din situation - mycket mer problem än förrut. Väntade själv över 60 dagar på en grej från ebay, kunde inte söka efter det trots att det anlänt till Sverige över en vecka tidigare.. Tillslut kom det iaf fram. Skitdrygt.

Det jag blev extra förbluffad av är ju att brevbäraren hade dina paket i sin bil.. hur fan kan dom köra varje dag utan att titta så att allting är utlämnat? Hade jag varit dig hade jag gjort en anmälan till PTS pronto.

Permalänk
Medlem

Beställer inte så mycket saker. Vid de få tillfällen jag gör det så går det oftast via konkurrenter som DHL, Schenker m.fl. MEN eftersom detta är en tråd om PostNord så ska jag bidra med min erfarenhet av dem.

Nu var det ett bra tag sedan jag använde mig av PostNord men de senaste 3 gånger jag fått paket skickat med PN så har samtliga digitala aviseringar(SMS) varit väldigt..erm, "frikostiga" vilket innebär att jag fått ett sms i mobilen som säger något i stil med "Hej, ditt paket finns nu att hämta på utlämningsställe X. Uppge ordernr. XXXX". Glad som en liten kanin har jag skuttat iväg till utlämningsstället där de inte hittar mitt paket.

Två dagar efter sms-aviseringen har paketet dykt upp. Detta har hänt vid samtliga PN leveranser.
Jag är en amatör när det gäller logistik men borde inte rimligen systemet fungera såhär:

PN levererar paketet till utlämningstället, scannar levererade paket. Programvaran som registrerar scanningen skickar ut ett sms till kund(förutsatt att telefon/adressuppgifter från kund är rätt). Kund får sms att paketet finns att hämta.

Nåja, jag har åtminstone fått mina saker utan skador eller allvarligare strul, så mitt "problem" med PN är väl som en muspiss i havet jämfört med andra i tråden.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag har faktiskt haft förvånansvärt få problem med PostNord. Numera kan man ju dessutom välja hemkörning utan kvittens, vilket är sjukt smidigt när man som jag beställer bland annat kattsand på nätet. Det gör ingenting om det står på trappen halva dagen, är det någon som bemödar sig med att stjäla 40 liter sand får de väl hållas. Har haft någon skev leverans, något försenat paket och en felsortering en gång privat, men det mesta har löst sig.
På jobbet har jag varit med om lite mer spännande saker, bland annat när en av våra pallar (snittvikt på dem brukar vara en 150kg) hamnat på brevterminal. Det som är drygt med att få pallar fel dagar är att vi i sådant fall kan få dubbel leverans vilket gör att grejer inte kommer upp på hyllor i tid och kund kan bli missnöjd över att vi inte har en vara "inne" eftersom att den ligger i en leverans vi inte hinner packa upp i tid om det blir dubbelt.
När det gäller krossade paket kan jag nästan bli mer irriterad på avsändare än på PostNord. ALLA som arbetar på lager eller dylikt VET att paket blir behandlade som skit. Det är allmän kunskap när man dagligen hanterar försändelser att man MÅSTE packa ordentligt, i lagom stora lådor med mycket stötdämpande material kring, särskilt om det är en känslig produkt. Gör man det så håller grejerna, även om någon tomte har slängt runt med paketet under postens hantering.

Permalänk
Skrivet av McFeast:

Beställer inte så mycket saker. Vid de få tillfällen jag gör det så går det oftast via konkurrenter som DHL, Schenker m.fl. MEN eftersom detta är en tråd om PostNord så ska jag bidra med min erfarenhet av dem.

Nu var det ett bra tag sedan jag använde mig av PostNord men de senaste 3 gånger jag fått paket skickat med PN så har samtliga digitala aviseringar(SMS) varit väldigt..erm, "frikostiga" vilket innebär att jag fått ett sms i mobilen som säger något i stil med "Hej, ditt paket finns nu att hämta på utlämningsställe X. Uppge ordernr. XXXX". Glad som en liten kanin har jag skuttat iväg till utlämningsstället där de inte hittar mitt paket.

Två dagar efter sms-aviseringen har paketet dykt upp. Detta har hänt vid samtliga PN leveranser.
Jag är en amatör när det gäller logistik men borde inte rimligen systemet fungera såhär:

PN levererar paketet till utlämningstället, scannar levererade paket. Programvaran som registrerar scanningen skickar ut ett sms till kund(förutsatt att telefon/adressuppgifter från kund är rätt). Kund får sms att paketet finns att hämta.

Nåja, jag har åtminstone fått mina saker utan skador eller allvarligare strul, så mitt "problem" med PN är väl som en muspiss i havet jämfört med andra i tråden.

För mig, får jag SMS när paketen är lämnade på inlämningsstället (vet inte om jag haft tur).

Jag har själv inte stött på negativa sidor om posten, senast jag beställde var genom tysk post (leverans genom svenska posten). Gick från Malmö till min hemort från fredag till vara framme på måndag (dessutom hemleverans kostade strax över 200kr för 12 kg paket). Är lite sjukt att paketet hade gått över helgen (brukar inte göra det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så glad just nu... Testade ett mobilt bredband 200GB från Tele2 och det har ju fungerat sådär. Täckningen är ju bedrövlig utanför de större orterna. Men jag beslöt mig för att fortsätta ändå, då de är de enda med vettig prislapp för den mängden.
Väntat på att få en räkning på skiten nu i 3 månader och tänkte precis ringa dem, om de kör med kvartalsfakturor eller inte. Fick en påminnelse istället och lyckas därefter skapa ett konto på Tele2:s hemsida och där är det 3st obetalda fakturor.....

Postnord har alltså lyckats med att slarva bort 3st fakturor på raken, från samma företag, men lyckades i alla fall leverera en påminnelsefaktura.. Det var ju starkt av dem iaf.......

Blir e-faktura hädanefter.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Så glad just nu... Testade ett mobilt bredband 200GB från Tele2 och det har ju fungerat sådär. Täckningen är ju bedrövlig utanför de större orterna. Men jag beslöt mig för att fortsätta ändå, då de är de enda med vettig prislapp för den mängden.
Väntat på att få en räkning på skiten nu i 3 månader och tänkte precis ringa dem, om de kör med kvartalsfakturor eller inte. Fick en påminnelse istället och lyckas därefter skapa ett konto på Tele2:s hemsida och där är det 3st obetalda fakturor.....

Postnord har alltså lyckats med att slarva bort 3st fakturor på raken, från samma företag, men lyckades i alla fall leverera en påminnelsefaktura.. Det var ju starkt av dem iaf.......

Blir e-faktura hädanefter.

Säker på att det inte är Tele2 som slarvat? Känns lite konstigt att Posten skulle slarvat bort 3 fakturor i rad från det företaget och inget annat...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Säker på att det inte är Tele2 som slarvat? Känns lite konstigt att Posten skulle slarvat bort 3 fakturor i rad från det företaget och inget annat...

Har det mesta på E-faktura redan och mina grannar klagar varje månad på uteblivna räkningar och påminnelser.
Satt och väntade på första fakturan, för att få kundnumret... så jag kunde registrera mig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tror de flesta fel är avsändaren och inte Postnord. Viktigt man paketerar enligt de regler de har. Ett paket ska hålla att falla fritt ner i deras paketkorgar, annars har man paketerat fel. Jag har skickat över 2000 paket senaste åren och inget har försvunnit eller skadats. Några (< 20) har dock blivit försenade uppemot 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Så glad just nu... Testade ett mobilt bredband 200GB från Tele2 och det har ju fungerat sådär. Täckningen är ju bedrövlig utanför de större orterna. Men jag beslöt mig för att fortsätta ändå, då de är de enda med vettig prislapp för den mängden.
Väntat på att få en räkning på skiten nu i 3 månader och tänkte precis ringa dem, om de kör med kvartalsfakturor eller inte. Fick en påminnelse istället och lyckas därefter skapa ett konto på Tele2:s hemsida och där är det 3st obetalda fakturor.....

Postnord har alltså lyckats med att slarva bort 3st fakturor på raken, från samma företag, men lyckades i alla fall leverera en påminnelsefaktura.. Det var ju starkt av dem iaf.......

Blir e-faktura hädanefter.

Du vet alltså inte om de saknade fakturorna överhuvudtaget skickats. Det kan ju lika gärna vara fel på Tele2:s system eller det bolag de anlitar för att printa ut fakturor.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt Postnord fungerar bra överlag. Har aldrig råkat ut för skadade paket eller liknande. Då beställer jag ändå relativt mycket paket.

Det enda som jag upplevt fungerar dåligt är vid beställning från utlandet, där tranportören sedan har samarbete med postnord i Sverige. Det blir ofta förvirring när paketet kommer till Sverige och försening som resultat.

Exempel: Nu ska vi leverera. NEJ STOPP. Det var visst till privatperson. Då måste det tillbaka till terminalen. Sedan kör vi ut paketet dagen efter. Oj var inte privatpersonen hemma mellan 09 och 16. Konstigt. Tillbaka till terminalen. Dagen efter (förhoppningsvis) till utlämningsställe.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag tycker brevutdelningen är en jäkla katastrof. Jag brukar beställa medicin från Apoteket och Apotea och jag vet aldrig om det levereras till mitt postfack eller om jag får hämta det på utlämningsstället.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Utöver detta så har väl PostNord stängt av möjligheten att spåra paket från Kina trots att de fraktas som spåras genom världen. Antar att det är för att dom inte får en krona för att erbjuda oss svenskar detta, men tycker det är ganska onödigt och det blir ju precis som i din situation - mycket mer problem än förrut. Väntade själv över 60 dagar på en grej från ebay, kunde inte söka efter det trots att det anlänt till Sverige över en vecka tidigare.. Tillslut kom det iaf fram. Skitdrygt.

Det jag blev extra förbluffad av är ju att brevbäraren hade dina paket i sin bil.. hur fan kan dom köra varje dag utan att titta så att allting är utlämnat? Hade jag varit dig hade jag gjort en anmälan till PTS pronto.

Tjenare, har själv kört paket åt Postnord i sommar och det är klar vi ser om alla paket är utlämmnade. Men du ska veta att bilarna är packade till taket med paket så det är ganska svårt att komma ihåg alla adresser och namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Tycker faktiskt Postnord fungerar bra överlag. Har aldrig råkat ut för skadade paket eller liknande. Då beställer jag ändå relativt mycket paket.

Det enda som jag upplevt fungerar dåligt är vid beställning från utlandet, där tranportören sedan har samarbete med postnord i Sverige. Det blir ofta förvirring när paketet kommer till Sverige och försening som resultat.

Exempel: Nu ska vi leverera. NEJ STOPP. Det var visst till privatperson. Då måste det tillbaka till terminalen. Sedan kör vi ut paketet dagen efter. Oj var inte privatpersonen hemma mellan 09 och 16. Konstigt. Tillbaka till terminalen. Dagen efter (förhoppningsvis) till utlämningsställe.

Just den tiden är så fruktansvärt genomtänkt att man bara vill gråta. Ibland knackar de inte ens på dörren, vet inte hur de tänker då:

"*Kollar ut genom vindrutan"Hmm, det ser inte ut att vara någon hemma, dörrar och fönster är stängda och det lyser inget(mitt på dagen brukar det vara ljust), äh skitsamma jag lämnar det på terminalen istället så får kunden ligga och köra 3 mil istället hehe rätt åt han"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Just den tiden är så fruktansvärt genomtänkt att man bara vill gråta. Ibland knackar de inte ens på dörren, vet inte hur de tänker då:

"*Kollar ut genom vindrutan"Hmm, det ser inte ut att vara någon hemma, dörrar och fönster är stängda och det lyser inget(mitt på dagen brukar det vara ljust), äh skitsamma jag lämnar det på terminalen istället så får kunden ligga och köra 3 mil istället hehe rätt åt han"

Säkert någon som hade jävligt bråttom med mycket paket. Men å andra sidan så kanske han knackade på men att du inte hörde? När jag körde för Postnord så knackade jag på, väntade max 1 minut på att någon skulle öppna. Väldigt stor tidspress på oss för att det är så mycket som ska köras ut. Men jag tror ingen bara skulle kolla från bilen och avgöra från det att ingen var hemma, låter dumt.
Men vad vet jag om alla förare

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Säkert någon som hade jävligt bråttom med mycket paket. Men å andra sidan så kanske han knackade på men att du inte hörde? När jag körde för Postnord så knackade jag på, väntade max 1 minut på att någon skulle öppna. Väldigt stor tidspress på oss för att det är så mycket som ska köras ut. Men jag tror ingen bara skulle kolla från bilen och avgöra från det att ingen var hemma, låter dumt.
Men vad vet jag om alla förare

Ja jag vet inte. Men jag såg bilen från fönstret, satt där i nån minut sen körde han. Efter 3 timmar fick jag avisering om att jag kunde hämta det.

Jag köper mycket från kina, oftast småpaket som är mindre än kuvert. Oftast kommer dessa direkt ner i brevlådan men ibland får jag köra och hämta dem, fattar inte hur det går ihop. Sen ibland har jag gigantiska paket som de tryckt ner så att inte ens postlådans lock går att stänga så paketet blir helt blött. Fattar inte hur de tänker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tycker brevutdelningen är en jäkla katastrof. Jag brukar beställa medicin från Apoteket och Apotea och jag vet aldrig om det levereras till mitt postfack eller om jag får hämta det på utlämningsstället.

Det har nog mer med vilken typ av tjänst den som skickar använder...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Alltid funkat perfekt för mig o alla jag känner! Folk gnäller så bara!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av anon12433:

DHL, FedEx, UPS osv är däremot riktiga tomtar. De är extremt långsamma, ringer inte före de kör ut

Inga fraktbolag sitter och ringer sina kunder innan dom levererar. Finns varken tid eller råd till det.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Inaktiv

Sällan som paket är skadade men det är mest själva företaget som har blivit skit sedan de slog ihop med Danmark, varje gång jag behöver kontakta kundtjänst är det helt uselt (protip: betala inte extra för "säkra" paket, bekräftelse osv, du får aldrig ersättning från Postnord ändå).

Vill man vara på säkra sidan när det gäller utlandspost är det DHL som gäller, där snackar vi professionell hantering (om vi bortser från att de kastar paket, dårå!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Alltid funkat perfekt för mig o alla jag känner! Folk gnäller så bara!

Har du kollat feedback på postnord på t.ex. facebook eller trustpilot? Betygen är urusla jämört med andra företag. Varför skulle folk slösa tid på att klaga om Postnord fungerade bra för de flesta? Jagv vet inte vem jag ska skylla på, men mitt paket skickades från köpenhamn på fredag genom flyg och postnord har ännu inte registrerat att dem fåt paketet. Ska det ta 4 dagar att flyga ett paket från köpenhamn till malmö/arlanda? Jag slår vad om att postnord fåt paketet men de har inte scannat det ännu. Personalens ursäkt var att det är normalt att det tar "4-5" dagar att få ett paket från danmark till sverige, men saken är den att paketet lämnade köpenhamn redan i fredags enligt tracking-informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Alltid funkat perfekt för mig o alla jag känner! Folk gnäller så bara!

Samma här, funkar utmärkt. Det är klart att även om 1% är missnöjda så blir det ganska många för ett så stort företag.

Permalänk
Medlem

@cracko:
1%? Postnord misslyckas ju att leverera 1/3 av alla paket inom utsatt tid eller ens leverera alls så nog är det mer än 1% som är missnöjda.

Permalänk
Medlem

Tror ingen postat denna nyhet än men : 11 000 Postnord-paket försenade

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Mitt paket kom till Sverige den 4:e enligt trackingen... har inte hänt något på 18 dagar i postnords händer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Mitt paket kom till Sverige den 4:e enligt trackingen... har inte hänt något på 18 dagar i postnords händer..

Det kanske finns i tullens händer?

Permalänk

En liten kul grej som hände förra veckan:

Jag väntade på paket som dessutom var ett par dagar försenat (självklart). Jag står precis vid dörren för att precis ge mig iväg mot affären och hör plötsligt någon plinga på dörrklockan. Jag stod ca 2 meter ifrån dörren och öppnar direkt, och där ser jag postmannen gå iväg mot sin enorma bil. Jag ropar efter han, och han kommer tillbaks. Han flinar lite och tar fram sin apparat där jag skriver min underskrift, han låter mig knappt hålla den själv och stressar mig något rejält. När jag skrivit klart tackar jag, men postgubben drar apparaten ur handen och går iväg. Riktigt jävla otrevligt typ.

Det verkar som att dem gör vad som helst för att slippa leverera paket. det kan omöjligen tagit mer än 3-4 sekunder för mig att öppna dörren. Men ändå så hade han redan gått mot sin bil.

Jag såg att han skämdes rejält för det han gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

@cracko:
1%? Postnord misslyckas ju att leverera 1/3 av alla paket inom utsatt tid eller ens leverera alls så nog är det mer än 1% som är missnöjda.

Kan du ange källa för dessa uppgifter?