Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem

Det finns absolut inga garantier med PostNord. Varutransporter är det som fungerar bäst, allt annat är extremt ojämn kvalitet. Har man en koncernxhef som ska tjäna nästan en miljon i månaden trots problem i Danmark och alldeles för stora volymer i förhållande till personal blir det så klart problem. PostNord har en djungel med tjänster på svengelska som de knappt själva har koll på. De har blivit bättre, men de måste fortsätta förenkla och förbättra. De tekniska förutsättningarna finns, men även det kan bli en belastning. Personalen kämpar för att spara någon sekund här och där. En del kan inte ha ryggar kvar när de levererar gigantiska paket till jobbiga adresser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Han fick ju hem paketet i alla fall.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/postnordchef-fang...

Permalänk
Medlem

Varför finns detta usla företag kvar, beställde 1 paket med 4 st banankontakter å en certifierad Ultra High Speed HDMI kabel (allt från Goldberg) på Hembiobutiken (Frölunda) den 14/2 å blev skickat samma dag (med Postnord, 1- 3 dagar). Ville inte ta Best hemkörning (gratis, leverans mellan kl 17.00 - 22.00) för 4 banankontakter å en HDMI kabel. Fick en avi lapp från Postnord i brevfacket i Torsdag (22/2) eller Fredags (23/2), i Lördags kl 22.22 får ett meddelande att grejorna finns på ICA Kvantum. Idag 25/2 hämtades grejorna ut å enligt biträdet hade paketet läggat nån dag/ar i Helsingborg (bor i Höganäs, ca 2,5 mil från HBG). Tillåmed en sköldpadda utan V8:a är snabbare än postmord. Tur att det inte var färskvaror iallafall. "Postmord: Undrar om vi inte kan ändra Brev å Paket utdelning till 1 gång i halvåret". "Bara synd att personalen får mindre att göra". "Äh, skicka dom på snöskottnings kurs".

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Efter några månaders Postnord-fria leveranser så testade jag igen.
4 paket.
3st = Anländer idag -- Anländer om 2 dagar -- Anländer idag -- Repeat. Jobbigt att köra den kilometern mellan terminalen och ombudet. Jag vet att lastbilen ska till flera ställen men kom igen..

1st ska från Malmö via terminalen Växjö och sen Hässleholm.
Såklart att det behöver åka om Finland först!

På jobbet ställer de paket värda flertalet 10.000kr, ibland över 100.000 utanför dörren för att de inte orkar ringa på dörren.
Eller så lämnar de inte alls och sätter kommentaren "kunden på semester". Jo tjena.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Här funkar allt bra, till och med Bring som ersatte Postnord för (de flesta) Amazon Prime leveranser. Annars får jag gå 50 meter till ombudet, suck.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Hämtade ut paket hos ett Postnord ombud häromdagen, när hon kommer med paketet berättar hon att det är skadat och undrar om jag vill de ska skicka tillbaks det.

Spontant tänkte jag det nog bara är yttre kartongen som är skadad och försökte se om det såg ok ut inuti, men det blev jag snart varse att jag absolut inte fick göra. Antingen tog jag emot paketet utan att titta på det, eller så skickade de tillbaks det till avsändaren.

Jag undrade om jag inte kunde ta emot det fast med anmärkning om att det var skadat, för att ha ryggen fri om det är skadat inuti, men se det gick inte med Postnord fick jag förklarat för mig, men med dhl gör man så sa hon.

Så antingen skickade de tillbaks det, oklart om de skulle informera avsändaren om varför, eller så fick jag ta emot det och senare bråka med säljaren om ev skador, men utan några bevis för att det var så vid utlämningen.

Eftersom det var ett paket från utlandet insåg jag snabbt att båda de alternativen troligen skulle bli mycket jobbiga, men valde chansa på att ta emot det eftersom den avsändaren tidigare packat mycket väl med många lager. Gick vägen denna gången, men är under all kritik hur Postnord hanterar sådant här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Hämtade ut paket hos ett Postnord ombud häromdagen, när hon kommer med paketet berättar hon att det är skadat och undrar om jag vill de ska skicka tillbaks det.

Spontant tänkte jag det nog bara är yttre kartongen som är skadad och försökte se om det såg ok ut inuti, men det blev jag snart varse att jag absolut inte fick göra. Antingen tog jag emot paketet utan att titta på det, eller så skickade de tillbaks det till avsändaren.

Jag undrade om jag inte kunde ta emot det fast med anmärkning om att det var skadat, för att ha ryggen fri om det är skadat inuti, men se det gick inte med Postnord fick jag förklarat för mig, men med dhl gör man så sa hon.

Så antingen skickade de tillbaks det, oklart om de skulle informera avsändaren om varför, eller så fick jag ta emot det och senare bråka med säljaren om ev skador, men utan några bevis för att det var så vid utlämningen.

Eftersom det var ett paket från utlandet insåg jag snabbt att båda de alternativen troligen skulle bli mycket jobbiga, men valde chansa på att ta emot det eftersom den avsändaren tidigare packat mycket väl med många lager. Gick vägen denna gången, men är under all kritik hur Postnord hanterar sådant här...

Det går att reklamera en försändelse med Postnord också, så vet inte varför hon på utlämningstället sade att du inte kunde. Det är bara fota förpackningen medan du där där, och sedan ta hem den för att kontrollera. Se https://www.postnord.se/kundservice/reklamera/checklista/