Permalänk

En fundering angående ljud.

Hej.

Jag har kopplat in min stationära pc till min tv och funderar om man kan sortera ut ljud till olika enheter?

Tanken va att tjejen ska kunna kolla på netflix på tvn med ljudet ut där och jag sitter och spelar på datorskärm och vill ha ut spel ljudet till hörlurarna.

Är det möjligt?

Mvh Thomas

Permalänk
Medlem

Du får välja ditt ljudkort som ljudenhet i spelet och grafikkortets HDMI-port som standard ljudenhet i Windows. Då kanske det fungerar?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handyhorn:

Hej.

Jag har kopplat in min stationära pc till min tv och funderar om man kan sortera ut ljud till olika enheter?

Tanken va att tjejen ska kunna kolla på netflix på tvn med ljudet ut där och jag sitter och spelar på datorskärm och vill ha ut spel ljudet till hörlurarna.

Är det möjligt?

Mvh Thomas

Det kan gå ifall du har två ljudkort och programmet/spelet du använder har möjligheten att välja vilken ljudutgång som ska användas.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Spel har nästan aldrig den funktionen, men kolla i NetFlix om du kan ange grafikkortet/HDMI/TV som uppspelningsenhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Tack för svaren. Dock hittade jag inte någon som funktion i nått spel jag har provat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ärendet löst.

Hittade detta program som man kan sortera ut alla olika ljud till olika utgångar. I detta fall netflix ljud ut i HDMI och ljud från spel till hörlurarna.

www.chevolume.com

Skickades från m.sweclockers.com