Featherlight - 24/7 Vanilla Minecraft server

Permalänk
Medlem

Featherlight - 24/7 Vanilla Minecraft server

Tjena alla!

Jag hade en del delar liggandes och bestämde mig för att bygga en server, och vad passar bättre att köra än en minecraft server.

Jag kör en vanilla server med lite tweakade generation settings, jag ändrat så det finns mer resurser och spawners i världen, tanken är att man inte ska behöva spendera flera timmar för att få bra med resurser samt att det blir mer intressant med fler spawners.

Just nu består den av en AMD cpu och 8GB ram, jag har tidigare kört server med dessa delar och har inte upplevt några problem även när man är flera spelare online, men dessa delar kan komma och uppgraderas framöver ifall behovet skulle finnas.
CPU: AMD Athlon2 X4 630 2,8Ghz
RAM: A-Data DDR3 8GB 600Mhz
Internet 100/100Mbit

Jag söker spelare som är mogna, aktiva och kan sköta sig, det finns inte många regler men det gäller att hålla sig till dom annars blir man bannad. Är du intresserad?
Besvara dessa frågor i kommentarerna nedan så kanske du kan bli nästa medlem på Featherlight!
----
Namn:
Användarnamn:
Ålder:
Aktiv(1-5):
Beskriv dig själv med ett ord:
Varför vill du joina Featherlight:
----

All information, senaste nytt och kartor hittar du på www.featherlight.tk

Permalänk
Medlem

Nu är servern igång och redo för nya medlemmar! Är du intresserad så ansök genom att svara på frågorna eller ansök på www.featherlight.tk

Permalänk
Medlem

Ansökan

Hej.

Namn: Oskar
Användarnamn: sm4rwi_2
Ålder: 12 år.
Aktiv(1-5): 2-4 timmar.
Beskriv dig själv med ett ord: Kämpare.
Varför vill du joina Featherlight: Jag vill spela på Featherlight för att jag har sökt runt bland moddade servrar och vanilla servrar men hittar inget. Jag har varit intresserad av att hitta en server som är i gång hela tiden och inte laggar mycket. Jag har 6-7 års (inte helt säker men tror det är något sånt) erfarenhet av spelet men haft 8 månaders paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm4rwi_2:

Hej.

Namn: Oskar
Användarnamn: sm4rwi_2
Ålder: 12 år.
Aktiv(1-5): 2-4 timmar.
Beskriv dig själv med ett ord: Kämpare.
Varför vill du joina Featherlight: Jag vill spela på Featherlight för att jag har sökt runt bland moddade servrar och vanilla servrar men hittar inget. Jag har varit intresserad av att hitta en server som är i gång hela tiden och inte laggar mycket. Jag har 6-7 års (inte helt säker men tror det är något sånt) erfarenhet av spelet men haft 8 månaders paus.

Jag är lite skeptisk med tanke på din ålder men jag har tidigare haft yngre och det har funkat bra så jag ger dig en chans
Jag skickar ip till dig i dm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Uhilom: Tackar tackar

Permalänk
Medlem

Då har servern varit uppe i snart en månad och vi söker fortfarande folk som vill komma och spela!
Är du intresserad? Ansök genom att svara på frågorna i en kommentar eller via våran hemsida www.featherlight.tk