Permalänk
Livsnjutare 😎

Pixel Art - Yoshi på tavla i trä

Efter Bowser canvasen fick jag frågan om andra figurer från Mario's universum...

Denna gång var det Yoshi som fick stå i rampljuset och vara modell!
... Och det är ju svårt att inte gilla honom

Här finns även en film för hur processen att lyfta pärlorna från plattorna och sedan värmebehandla/härda dem;

Se övriga gallerier här: http://www.sweclockers.com/medlem/andreas_dock/gallerier

Besök galleriet här

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! 5/5!
Jag blev själv väldigt sugen på att göra mig en egen tavla. Kan du visa/berätta mer om var du beställer pärlorna och grejerna från? Vad är det för canvas du har klistrat upp det på?
~TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TrueType:

Riktigt trevligt! 5/5!
Jag blev själv väldigt sugen på att göra mig en egen tavla. Kan du visa/berätta mer om var du beställer pärlorna och grejerna från? Vad är det för canvas du har klistrat upp det på?
~TrueType

Absolut! Detta skapande var aldrig tänkt att bli såhär "stort" från början - det var mer ett sätt att hantera stress och dylikt. Det började med att min ena son fick ett "start kitt" med lite olika färger (~20st) och c:a 500 pärlor utav varje färg samt nått ark med lite mallar på bilar etc - det klassiska.

Men när min fru kom hem med ett pärlmömster med Pikachu från Pokémon till honom så insåg jag själv potentialen att göra något helt annat - något som låg mig själv väldigt varmt om hjärtat; 8bit och 16bit grafik från tv-spelen när man var barn...

Sedan dess har det varit en spiral uppåt där både teknik och kunskap har utvecklats, och fortfarande utvecklas / förfinas.

För att svara på din fråga om vart jag köper pärlor, material till tavlan osv - kolla in Bowser -tråden/galleriet. Många andra har redan frågat där, så slipper jag upprepa allt igen

Lycka till!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Pixel Art - Yoshi på Canvas i trä

Alltså den va jätte fin! och fick denna mitt hjärta bli varmt utav retro minnen med Yoshi!
Önskar jag kunde göra sådanna grejjer men tror de är utanför min liga!

Inte för att vara sån men jag tror de finns en marknad för sådant

Skit bra gjort iallafall! va bara tvungen att kika in och säga det!

Mvh Lillemann

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Lillemann89:

Alltså den va jätte fin! och fick denna mitt hjärta bli varmt utav retro minnen med Yoshi!
Önskar jag kunde göra sådanna grejjer men tror de är utanför min liga!

Inte för att vara sån men jag tror de finns en marknad för sådant

Skit bra gjort iallafall! va bara tvungen att kika in och säga det!

Mvh Lillemann

Stort tack @Lillemann89 !
Sådant här värmer att höra, och får mig att vilja göra mer... !

Ja många har nog någon form utav koppling till Mario -universumet som Nintendo gett oss under alla dessa år.
Och de ligger väl enormt varmt om hjärtat att göra dessa skapelser.

Blev faktiskt så sent som igår klar med nästa projekt, Super Mario - på Canvas i trä!
Sneek peek;

Ett eget galleri för uppbyggnad utav figuren osv kommer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •