Ny mobil, kom gärna med tips!

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Xiaomi Redmi 4 Pro. Grymt bra telefon för pengarna och ett stort batteri på 4100 mAh. Plus att den är jättesnygg Dock så måste du räkna med att det tar 5-15 dagar att få hem den efter att du beställt. Fick min efter 6 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Moto-telefonerna är överlag rätt prisvärda och dessutom kända för att ha ren Android.

Jag köpte nyligen en Moto G4 då det var riktigt bra erbjudande. Tanken är att ha den som reservtelefon el ersätta min äldre privata telefon (Sony Xperia Acro S).
Visst, den slår ju inte toppmodellerna från 2016-2017, men är inte alls dålig.

Lite beroende på storlek och vad du söker kan rekommenderas olika:
5.7" Moto X Style som länkas här i tråden (1490:-).
5.5" Lenovo P2, en mobil med rejält batteri (2990:-).
5.2" Moto G5 Plus (2699-2990:-, det högre i lager) eller Honor 8 (2990:-).
5.0" Moto G5 (1990:- i lager).

Moto X Style är nog den mest prisvärda av dem just nu, men den är inte liten.
Det som skiljer mellan G5 och G5 Plus är bl a kameran och något snabbare CPU.

G4 Play som någon länkar är väl mer budgetvalet om man behöver någon och inte kan satsa för mycket.

Idag får man väldigt mycket telefon för under 3k, det finns allt mindre orsak att välja någon högre modell för 5k+.

Tackar, bra lista! Det blir nog en Moto X känns det som

Permalänk
Medlem

@grodfan: Jag var i samma sits som dig när min Nexus 5 dog. Jag köpte Moto X Force för 2690kr.
Väldigt prisvärd och har en okrossbar skärm. Den kan dock repas. Väldigt lik Nexus 5 i mjukvaran. Mycket bättre batteritid jämfört med Nexus 5, vet inte riktigt hur den står sig mot andra alternativ. Stor skärm 5,4 tum och hög upplösning 1440*2560

Jag tycker dock den är lite för stor och klumpig, Nexusen var mycket behagligare till sin storlek. CPUn Snapdragon 810 som sitter i blir gärna varm och drar ur en del av batteriet då.

SAKNAR LED NOTIFIKATIONER

Permalänk
Medlem

Vart svårt att bestämma sig nu, hur framtidssäker är en Moto X i dagsläget? Är det bättre att köpa en lite dyrare telefon? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Comviq har s7 flat för 2880kr om du binder dig, är du student så 315kr i månan för 7gig surf och en s7a. Tjejen har en och jag tycker det är en fin telefon. Grym kamera och fantastisk display.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.