Permalänk

GTX 1060 ARMOR 6GB & I5 6400

Hej! Jag hade tänkt köpa en dator med GTX 1060 ARMOR 6GB & Intel i5 6400, Jag undrar bara ifall den är likadan som en GTX 1060 & i5 6400, Jag har bara undrat vad "Armor" Står för. Hjälp gärna! Tack!

Permalänk
Moderator

*tråd flyttad*

Feedback subforumet är till för direkta frågor till redaktionen angående forumet eller nyheterna. Köpråd däremot är perfekt för att lägga sådana här frågor.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thebagger:

Jag har bara undrat vad "Armor" Står för. Hjälp gärna! Tack!

Det står för att tillverkaren ville ha ett "häftigt" namn på kortet, så de stoppade dit Armor. Det är främst kylarna som skiljer mellan alla de olika GTX 1060-modellerna, och kylaren på MSI GTX 1060 Armor ser ok ut. Ett helt vanligt GTX 1060 med andra ord.

Permalänk
Skrivet av Thebagger:

Hej! Jag hade tänkt köpa en dator med GTX 1060 ARMOR 6GB & Intel i5 6400, Jag undrar bara ifall den är likadan som en GTX 1060 & i5 6400, Jag har bara undrat vad "Armor" Står för. Hjälp gärna! Tack!

Armor är en modell med eftermarknadskylare på vilket i regel är bättre än bara gtx1060.

i5 6400 är en ok processor för spel och vardagssysslor. Men du kommer inte att kunna överklocka den för då behövs det ett K i namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Armor är en modell med eftermarknadskylare på vilket i regel är bättre än bara gtx1060.

i5 6400 är en ok processor för spel och vardagssysslor. Men du kommer inte att kunna överklocka den för då behövs det ett K i namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Men klarar GPU:N Och CPU:N De flesta spel?

Permalänk
Skrivet av Thebagger:

Men klarar GPU:N Och CPU:N De flesta spel?

Ja det gör dem. Beroende på vad du har för skärm så kan du få ändra grafikinställningarna i spelen föratt få önskat flyt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thebagger:

Men klarar GPU:N Och CPU:N De flesta spel?

CPUn är den svagaste delen skulle jag säga, basfrekvensen på den ligger bara på 2.7Ghz vilket är lite klent för mer krävande spel. Så datorn kommer inte vara särskilt framtidssäker, man kan nog t.o.m. säga att den redan är ganska utdaterad. Försök att hitta en dator med minst en i5 6500/7500 istället.

Du kan också tala om hur mycket du är villig att lägga, så kan vi tipsa om bra datorer i den prisklassen. Tala i så fall också om vad du tänkt använda datorn till, och om du kan bygga själv eller vill ha färdigmonterat etc.