Permalänk
Medlem

Call of Duty: WWII

I årets Call of Duty blir det alltså varken framtid eller nutid utan historiska WWII.

Worldwide reveal livestream i kväll kl. 19:00 svensk tid.

https://www.callofduty.com/fi/wwii

Utvecklare: Sledgehammer Games
Släppdatum: 3.11 2017

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Yes! Ser jag fram emot.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

så kul att de går tillbaka till WW2, äntligen! Nu hoppas jag att Dice släpper en ny version av bf1942 i framtiden

Permalänk

Fortfarande trött på all W:II spel som släpptes vid 00-talet. De var ju de enda FPS spelen som fanns. Även om det är modern grafik och UI så är jag fortfarande trött på dem.

Permalänk
Medlem

Låter bra. Har varit skit ett tag nu. Hoppas spelet utnyttjar Ryzens extra kärnor också, men man hoppas väl förjävels

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jaha, då börjar det väl bli dags att uppgradera spel-burken...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Visst var det sledgehammer som stod för onlinedelen i mw3? Jag vet att många inte gillade det spelet men jag dödade många timmar i det och hade skitskoj, så vi får hoppas det blir något liknande men under ww2.

Det här kan bli det första CoD-spelet jag köper på flera år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Känns som att spelet inte släppts med detta temat om det inte var för Battlefield 1. Nu är det inte samma världskrig förvisso men Activision har blickat längre och längre framåt i tiden för varje spel att det är rätt uppenbart vart inspirationen kommit.

Jag hoppas på en bra SP-kampanj. MP i denna spelserie intresserar mig inte då Battlefield täcker upp mitt behov mer än väl.

Ska bli kul att se vad som kommer.

Permalänk
Medlem

Skönt med boots on the ground iallafall

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns som att spelet inte släppts med detta temat om det inte var för Battlefield 1. Nu är det inte samma världskrig förvisso men Activision har blickat längre och längre framåt i tiden för varje spel att det är rätt uppenbart vart inspirationen kommit.

Jag hoppas på en bra SP-kampanj. MP i denna spelserie intresserar mig inte då Battlefield täcker upp mitt behov mer än väl.

Ska bli kul att se vad som kommer.

Dom har arbetat med spelet i ~3 år, alltså lika länge som DICE jobbade med BF1. Dom kanske helt enkelt gjorde vad DICE gjorde, lyssnade på vad folk ville ha.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Återta alla funktioner vi inte har haft sedan World at War på PC.

Egna dedikerade servrar
Mods
Upp till 32 spelare och inte 6vs6 som är så konsol.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

MW2 var höjdpunkten för mig i cod sen gick det snabbt utför, ingen quickscope i BO1, MW3 var bara konstigt. Hoppas detta når upp till mw2 nivån

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Dom har arbetat med spelet i ~3 år, alltså lika länge som DICE jobbade med BF1. Dom kanske helt enkelt gjorde vad DICE gjorde, lyssnade på vad folk ville ha.

Känns lite som en efterkonstruktion från deras sida. Skulle inte förvåna mig om spelet blir vad Infinite Warfare är med nya assets. Vilket är bra nog i mitt tycke, jag gillade personligen Inifinity-kampanjen skapligt.

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt kul imo. Dock lite tråkigt att dom bara har med en front av kriget :/

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har varit uteslutande skräp bortsett MW 1 och 2 men det kanske ändras nu...

Visa signatur
Permalänk

Jag hoppas starkt på att det blir ett "nytt" WaW eller CoD 1&2! Synd bara att de senaste CoD-spelen varit usla portar till PC, hoppas på åtminstone dedikerade servers och bättre optimering. Hoppas vi får se lite gameplay ikväll!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en tysk singleplayer kampanj denna gång. Alla tyskar var ju inte monster, och kan man följa Vassilij Zaizev i tvåan kan man väl följa Hans ur Wermacht utan att det ska trigga PK folk?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Hoppas de släpper en tysk singleplayer kampanj denna gång. Alla tyskar var ju inte monster, och kan man följa Vassilij Zaizev i tvåan kan man väl följa Hans ur Wermacht utan att det ska trigga PK folk?

Enligt klippet i den här tråden är det ännu en gång "AMERICA, FUCK YEAH!!"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Yikes, detta såg stundtals rätt gräsligt ut rent grafikmässigt... :/

Permalänk
Inaktiv

It was about f*cking time!

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam. Visst, roligt tema och ett tema som många har frågat efter. Men vi alla vet säkerligen vad som kommer att hända. Inom sin tid finns det supply drops, killstreaks och en massa löjliga skins... Tänk och kalla in en super tank efter en 15 killstreak.

Visa signatur

i7 7700K | 16GB DDR4 | STRIX 1080 | STRIX Z270H | Noctua DH15S | 2TB SSHD | 256 SSD | Corsair HX850W | CM Storm Stryker |ASUS ROG 27" 144Hz G-SYNC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danedi:

Hoppas de släpper en tysk singleplayer kampanj denna gång. Alla tyskar var ju inte monster, och kan man följa Vassilij Zaizev i tvåan kan man väl följa Hans ur Wermacht utan att det ska trigga PK folk?

Däremot förlorade Wermacht kriget. Sedan vad är det med folk och tro att "PK" går att applicera på allt de tycker är negativt?

Skrivet av ClintBeastwood:

Enligt klippet i den här tråden är det ännu en gång "AMERICA, FUCK YEAH!!"
https://www.youtube.com/watch?v=Je43uB7tBf4

Amerikanerna vann ju ändå kriget. Det är därför inte så konstigt att det utgår från deras situation.

Skrivet av Frejoh466:

Fortfarande trött på all W:II spel som släpptes vid 00-talet. De var ju de enda FPS spelen som fanns. Även om det är modern grafik och UI så är jag fortfarande trött på dem.

Känner exakt samma sak för Modern shooters.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Inaktiv

Det vore ju det första historiska CoD-spelet som enbart visar en av de krigande sidorna i spelet. CoD 1 och 2 hade USA, Sovjet och UK som spelbara kampanjer. Activision är ett amerikanskt företag och de likt folket i sitt land är de nog främst intresserade av att visa upp deras egna sida under kriget.

Permalänk

För första gången sedan MW2 ser faktiskt CoD intressant ut, hoppas det levererar så ska jag faktiskt sponsra dom igen.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Får hoppas det blir bra. Behöver nått att tända gamerglöden en stund igen. BF1 har man dessvärre tröttnat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Verkar väldigt kul imo. Dock lite tråkigt att dom bara har med en front av kriget :/

Misströsta inte, det kommer säkert DLC och mikrotransaktioner som kan förlänga livscykeln

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cappe97:

Verkar väldigt kul imo. Dock lite tråkigt att dom bara har med en front av kriget :/

Kanske eller kanske inte. De visar i denna trailer bara en front av de fyra som existerade under kriget men det utesluter inte andra fronter som dock inte visas upp i denna trailer.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Yikes, detta såg stundtals rätt gräsligt ut rent grafikmässigt... :/

Stundtals? Snarare hela tiden, haha. Se https://youtu.be/Je43uB7tBf4?t=62
De visar ju inget som helst gameplay, jag har inga förhoppningar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.