Nvidia släpper drivrutin för Warhammer 40 000: Dawn of War 3

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Warhammer 40 000: Dawn of War 3

I och med lanseringen av Warhammer 40 000: Dawn of War 3 passar Nvidia på att släppa en ny drivrutin, vilken lägger till stöd för speltiteln samt tre nyligen lanserade VR-spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr fortfarande med svart skärm vid omstart efter Windows creators update i vissa konfigurationer, vänta på hotfix driver efter denna eller kör på 378.92 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Tyvärr fortfarande med svart skärm vid omstart efter Windows creators update i vissa konfigurationer, vänta på hotfix driver efter denna eller kör på 378.92 istället.

Undrar om det är ett 1080ti specifikt problem eller om det beror på multimonitor uppsättning, kör själv ett vanligt 1080 & creators update utan problem, detta med en g-sync dp ansluten skärm.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Undrar om det är ett 1080ti specifikt problem eller om det beror på multimonitor uppsättning, kör själv ett vanligt 1080 & creators update utan problem, detta med en g-sync dp ansluten skärm.

Inte bara ett 1080ti problem!
Sitter på ett 980ti och singel skärm med samma problem 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMask:

Inte bara ett 1080ti problem!
Sitter på ett 980ti och singel skärm med samma problem 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade svart skärm i runt 20 sekunder vid winlogin delen på vissa drivare med anniversary update vid omstart men nu med creators har jag aldrig detta, undrar vad som kan tänkas orsaka det?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Förra drivrutinen så la de till datainsamlingsgrejen från GeForce Experience till vanliga drivrutinen, eller om den är helt ny vet jag inte men går att stänga av i Nvidias kontrollpanel under "Help".

Heter "Experience Improvement Program".

Permalänk
Inaktiv

Blir att prova att uppgradera, har rejäla problem med Nvidia och hur de hanterar system med fler än en skärm. Att jag dessutom fortfarande testkör SLI leder till ytterliggare problem, som att SLI-fokuset hamnar på fel skärm.

Extremt tröttsamt och efter ett halvår med Nvidia så blir det att byta till Vega så fort de lanseras.

Skrivet av LeVvE:

Förra drivrutinen så la de till datainsamlingsgrejen från GeForce Experience till vanliga drivrutinen, eller om den är helt ny vet jag inte men går att stänga av i Nvidias kontrollpanel under "Help".

Heter "Experience Improvement Program".

Frågan är om den samlar in ännu mer data om man stänger av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Tyvärr fortfarande med svart skärm vid omstart efter Windows creators update i vissa konfigurationer, vänta på hotfix driver efter denna eller kör på 378.92 istället.

Skrivet av MrMask:

Inte bara ett 1080ti problem!
Sitter på ett 980ti och singel skärm med samma problem 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem.

Löstes genom att stänga av fastboot i windows energialtenativ

Windows energialtenativ/Ange hur strömbryttarna fungerar.
Tryck på "Ändra inställningar som för tillfället är inte är tillgängliga". Bocka ur Aktivera snabbstart.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Hade samma problem.

Löstes genom att stänga av fastboot i windows energialtenativ

Windows energialtenativ/Ange hur strömbryttarna fungerar.
Tryck på "Ändra inställningar som för tillfället är inte är tillgängliga". Bocka ur Aktivera snabbstart.

Det förklarar saken, kör med det avslaget sen en tid tillbaka. Trodde nästan det berodde på mitt gamla mobo att det inte ville lira riktigt med fast boot men då kanske det mer berodde på nvidia drivarn. Föredrar nog faktiskt att köra utan fast boot om möjligt då det för det mesta är bättre med en ren cold boot istället för hybrid sleep state.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har fått Asus Dawn of War 3 promotion code för att hämta ut en game key?
Webhallen vägrar skicka nåt och Asus är omöjliga.
Det hela är löjligt.

Permalänk
Medlem

@segen:
Webhallen har inget med den kampanjen att göra, men konstigt om inte Asus ger dig nåt. Denna kampanjen är en av anledningarna till att jag tänkt köpa ett 1080TI Strix så fort webhallen får in. Dock så ska ju koderna skickas ut från och med idag, så du behöver nog bara avvakta lite.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

@Mats76: Jag köpte kortet av Webhallen och Asus hänvisar till dom. Dessutom så kör Webhallen med den kampanjen också.
Någonstans ifrån så måste koden komma iaf.
Hoppas att det mailas idag för att spelets första aktiveringsdag är idag.

Permalänk
Medlem

@segen:
Var någonstans ser du att Webhallen kör med den kampanjen?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk

Fortfarande samma problem med denna drivrutin som föregående drivrutin 381.65 och Creators Update. När skärmen skall stängas ner efter bestämd tids inaktivitet så blir den bara svart, bakgrundsbelysningen är fortfarande på.

Problemet nämns i denna tråden, Nvidia håller på med en fix för problemet https://forums.geforce.com/default/topic/1003032/geforce-drivers/monitor-wont-sleep-windows-10-creators-update/1/

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trinitypcw:

Fortfarande samma problem med denna drivrutin som föregående drivrutin 381.65 och Creators Update. När skärmen skall stängas ner efter bestämd tids inaktivitet så blir den bara svart, bakgrundsbelysningen är fortfarande på.

Problemet nämns i denna tråden, Nvidia håller på med en fix för problemet https://forums.geforce.com/default/topic/1003032/geforce-drivers/monitor-wont-sleep-windows-10-creators-update/1/

Det händer på in högra skärm också. Den vänstra och den i mitten släcks belysningen på. Osäker på hur länge jag haft problemet dock.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@segen:
Okay, där ser man! Har du fått koden än? De flesta verkar ha fått nu

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

@Mats76:

Fick game key för ca en timme sedan.
Hoppas bara att man gillar spelet.

Permalänk
Medlem

@segen:
Jag testade betan förra helgen och blev lite besviken tyvärr. Hoppas att single-playerkampanjen levererar bättre

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70