Värde på Macbook Pro 13"

Permalänk
Medlem

Värde på Macbook Pro 13"

Funderar på att uppgradera min bärbara dator och sälja min gamla trotjänare. Vad är den värd och vad tror ni jag skulle kunna få för den tex på Tradera eller Blocket?

En mitten 2012 med Intel Core i7 processor på 2,9GHz, 16GB RAM och en SSD disk på 250GB. Sen har jag tagit bort dvd:n och ersatt den med en hårddisk på 750GB som lagring.
Datorn är i grymt bra skick utan skavanker. Laddcykeln står på 617.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Inaktiv

5000 kanske. Lite mer om du har tur. Jag hade lagt up den för 6500, sänkt mig till 6000 om någon frågat men inte varit omöjlig att släppa den för 5000, 5500 kronor om köparen verkar enkelt hanterbar.

Motiverar genom att jämföra med liknande / samma dator som ligger uppe på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

5000 kanske. Lite mer om du har tur. Jag hade lagt up den för 6500, sänkt mig till 6000 om någon frågat men inte varit omöjlig att släppa den för 5000, 5500 kronor om köparen verkar enkelt hanterbar.

Motiverar genom att jämföra med liknande / samma dator som ligger uppe på blocket.

Ett stort tack för svaret. Hade trott lite lägre själv, runt 4500-5000 men skönt om mellanskillnaden blir mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Avstängd

Din version har väl skärmen som ser ut som skit och inte retina så det gör den lite svårare att sälja antagligen men jag gissar på 4-4500kr.

Men sedan är blocket alltid blocket så någon okunnig kanske kan betala 5-6000kr om du orkar vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Din version har väl skärmen som ser ut som skit och inte retina så det gör den lite svårare att sälja antagligen men jag gissar på 4-4500kr.

Men sedan är blocket alltid blocket så någon okunnig kanske kan betala 5-6000kr om du orkar vänta

Tack för svar!
Japp den har icke retina skärmen. Dock är den ju uppgraderad med 250GB SSD disk och 16GB RAM. Men det kanske inte höjer värdet så mycket!?
Testar nog Tradera tror jag.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM